Diari digital d'Andorra Bondia
206 de les reclamacions es van fer a través del formulari electrònic que es pot trobar a la web de Consum.
206 de les reclamacions es van fer a través del formulari electrònic que es pot trobar a la web de Consum.

Consum rep 368 queixes de gener a juny, un 10% més que el 2018


Escrit per: 
M.P.A./ Foto: consum.ad

El servei d’Atenció al Consumidor va gestionar 368 reclamacions durant el primer semestre d’aquest any, un 10% més que el mateix període del 2018. D’aquestes, 260 es van solucionar satisfactòriament, 61 van ser considerades improcedents, 15 van quedar sense acord, cinc no van ser acceptades i 27 encara es troben en fase de tramitació. La mitjana de dies de resolució d’una reclamació va ser  gairebé de nou dies, segons informa el mateix servei. 

En total, van ser sis les propostes d’expedients sancionadors que va fer Consum, dos dels quals en l’àmbit del comerç electrònic, un en el sector dels vehicles i tres en el d’altres conceptes.  A més de les denúncies concretes, el servei va rebre 757 consultes.
El servei prestat de forma deficient és la principal causa de les reclamacions. Concretament, en 95 dels casos. El mal funcionament del producte o servei és el segon motiu, amb 64 denúncies; i la mala atenció rebuda n’és el tercer, amb 23 reclamacions.
Pel que fa a la nacionalitat de les persones que reclamen, un 57,6% són andorrans, i un 42,3% d’altres països, la gran majoria, espanyols. El mes de l’any en què més es denuncia és el gener, amb 100 reclamacions.

Per sectors
El sector dels allotjaments turístics és el que més reclamacions va acumular, amb 60 denúncies, tot i que ha anat disminuint si es compara amb el mateix període del 2017, quan van ser 92, i el 2018, 65. El gruix més important corresponen a un servei prestat de forma deficient (25), seguit per 19 que es refereixen que o bé l’habitació, l’apartament o el servei estava en males condicions o bé s’ha realitzat de manera deficient. 
El segon sector que més reclamacions va acumular és el dels vehicles, amb 53, la meitat de les quals tenen a veure amb el fet que el producte o el servei no va funcionar correctament. L’àmbit de l’electrònica va sumar 35 denúncies, 19 de les quals es refereixen que el producte no va funcionar bé. Pel que fa a altres tipus de venda al detall, els motius de les 31 reclamacions es diversifiquen molt, però encapçala el rànquing, amb sis, la mala atenció i el tracte rebut de forma deficient. 
En total van ser 25 les reclamacions relacionades amb els transports, 16 de les quals per un servei prestat de manera deficient. Les denúncies referides a l’habitatge van ser 22, i les motivacions molt diversificades,  com ara el cobrament de serveis complementaris, el servei prestat deficientment, l’habitació o apartament en males condicions, el retorn de la fiança i les situacions d’abús de força. 
Quant a la restauració, va rebre 20 reclamacions, la meitat de les quals a causa d’una mala atenció o tracte deficient i d’una publicitat o informació deficient del producte. 
El comerç electrònic i els grans establiments són dos àmbits sobre els quals van recaure 36 denúncies, la majoria de les quals perquè el producte o servei ofert no va funcionar correctament. 
Per primera vegada des del 2017, Consum va tramitar cinc reclamacions relacionades amb agències de viatges. El sector de les assegurances i el de la moda en van tenir també cinc cadascun. El dels bancs en va sumar tres, el lloguer de material i serveis públics, dos; i el de telecomunicacions, un. Finalment, hi ha un total de 63 reclamacions que s’agrupen en el calaix d’altres conceptes.  

consum
queixes
de gener a juny
10%
2018

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte