Diari digital d'Andorra Bondia
Una usuària, ahir a la tarda, esperant el bus a la parada de l’hospital, ja que no hi cap cartell que indiqui que està anul·lada.
Una usuària, ahir a la tarda, esperant el bus a la parada de l’hospital, ja que no hi cap cartell que indiqui que està anul·lada.

Coopalsa condiciona el reforç del bus a l’hivern a trobar personal


Escrit per: 
M. P. A. / Foto: Facundo Santana

El reforç de les línies de bus per a la temporada d’hivern estarà  condicionat a trobar conductors que permetin fer aquest servei. Així ho va manifestar ahir el gerent de Coopalsa, Gabriel Dallerès. Ara per ara sí que poden continuar reforçant alguna de les línies si es considera convenient, però va reconèixer que tenen el personal “justet” per poder-ho fer. I és que està costant molt trobar mà d’obra al sector del transport. Una problemàtica, d’altra banda, que va qualificar de “més general” i que afecta altres àmbits. I els “fa patir” de cara al desembre, i és que ara per ara “de moment, de personal sobrant no n’hi ha”, va declarar. Considera que els sectors afectats hauran de fer el que calgui  per fer front a aquesta dificultat abans no arribi el desembre. 

Dallerès es va referir a aquesta dificultat de manca de conductors en ser preguntat sobre les queixes d’alguns usuaris de bus pel que fa a la necessitat de reforç de la línia L6 que fa el trajecte d’Andorra la Vella a la Massana. I és que precisament ahir un d’aquests usuaris va explicar a través de les xarxes socials l’experiència viscuda a les 7 del matí en agafar el bus des de la Massana fins a la capital. “Com un vedell quan el porten cap a l’escorxador”. D’aquesta manera tan gràfica descrivia com aquest usuari s’ha sentit al bus de la línia L6, ja que el vehicle anava ple de gom a gom fins al punt de no efectuar algunes de les parades programades de l’itinerari per la impossibilitat d’encabir més passatgers. Concretament, l’usuari indica que la línia L6 a l’altura de la Cabanota, a la Massana, a les 7.11 del matí no hi cabia ni una sola agulla al bus. Per aquest motiu, demanava als polítics que cerquin una solució al problema que ja es preveia des de l’estiu, donada la gratuïtat de l’abonament de bus i el començament del curs escolar.  I aquesta és la demanda que fan els usuaris de bus: que es reforci la línia L6. 

Des del Govern, es va informar que ahir en cap moment es va superar el límit d’usuaris permesos, arribant això sí a un 90% d’ocupació. Ara bé, es va reconèixer que d’Arinsal a la Margineda tot i que hi ha dos busos que passen a les 7.05 i a les 7.10 del matí per reforçar el bus jove, caldrà reforçar aquest servei concret amb un vehicle més o amb un bus amb més places.

Per la seva banda, des de Coopalsa van insistir que s’està avaluant el que està passant “expedició per expedició” tal com es fa cada començament de curs “per intentar resoldre les possibles incidències, si és que s’ha de fer”. Així ho va explicar el seu gerent, Gabriel Dallerès. De fet, va recordar que enguany ja s’ha organitzat un reforç més important que el de l’any passat, ja que a més de l’augment d’usuaris per l’inici de les classes també preveien més afluència d’usuaris a causa de la gratuïtat de l’abonament de bus. 
Dallerès va insistir que cal esbrinar si es tracta “d’un tema accidental i puntual”, per la qual cosa el que es fa és contrastar el que ha passat i si cada dia a la mateixa hora es repeteix la problemàtica “intentem que hi hagi més servei a aquella hora”. “És la manera d’afinar-ho”, va afegir. Sobre la queixa en concret, Dallerès va remarcar que aquesta situació de sobrecàrrega d’usuaris pot passar de manera puntual. Igualment va expressar que “a Andorra no estem acostumats a anar apretats dins d’un bus i no vol dir que s’hi hagi d’anar, sinó que és un tema circumstancial”. També va admetre que el pitjor que pot passar als usuaris del transport públic és que quan passi el bus no puguin pujar, ja que això motiva que puguin pensar que el transport públic no és el seu mitjà de transport. 

Finalment, va assenyalar que  a les hores punta si tothom no cap dins del bus s’intenta que en passi un altre que pugui recollir la gent que s’ha quedat a les parades. Per aquest motiu, el  conductor truca a la central per avisar quanta gent s’ha quedat sense pujar i es va comparant per saber si és puntual o reiteratiu. A hores d’ara, però, encara no s’ha fet aquesta avaluació.
Pel que fa a les línies operades per Autocars Nadal, l’L1 i l’Exprès, des de la companyia van assenyalar que funcionen bé tot i que en alguns moments de la jornada també vagin força plenes.

Parades anul·lades?
Diversos usuaris ocasionals del bus s’han trobat que a les parades de bus de Fiter i Rossell  i Doctor Mitjavila, tot i estar anul·lades des de fa un any, no hi ha cap cartell que ho indiqui. De fet, al web de transports el darrer comunicat de fa també un any indicava que s’havia reprès el recorregut oficial de les línies L5 i L6 després d’uns dies d’estar desviat a causa de les obres per la xarxa de calor a Fiter i Rossell. Des de Coopalsa, van explicar que es continuava amb la desviació de les línies pel carrer Esteve Albert per les mateixes obres. Així mateix, van reconèixer que “algú” havia tret els rètols on s’indicava que la parada de l’hospital en concret està anul·lada. També van informar que corresponia al Comú posar aquests cartells. De moment no hi ha previsió sobre quan es reprendrà el recorregut original.

Coopalsa
reforç
bus
hivern
personal

Compartir via

Comentaris: 3

Comentaris

Es alucinant lo que fan aquests….
Aquest problema de manca de personal anirà a més, teniu el que us heu buscat forçant a la gent a marxar del país després d'aixecarlo amb la suor del front. Que vagin els youtubers a conduir-los!
Mare meva quin desastre de polítics que no saben ni implementar una mesura sense que s'en vagi en orris...Jo crec que no era tan difícil, pero quan es fan les coses per quedar bé o aplacar les queixes del rebany, aquest és el resultat!

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte