Diari digital d'Andorra Bondia
Blocs de pisos a Escaldes-Engordany.
Blocs de pisos a Escaldes-Engordany.

Creixen les queixes per l’habitatge, amb 32 el primer semestre de l’any


Escrit per: 
M.P.A./ Foto: BonDia

Les reclamacions relacionades amb l’habitatge van créixer durant el primer semestre d’aquest any. Així, si de gener a juny del 2019 se’n van presentar 22, les mateixes que el 2018, enguany ja s’han fet arribar 32 al Servei d’Atenció al Consumidor del total de 371 gestionades. Es tracta d’un  creixement considerable tenint en compte que en tot el 2019 van ser 45 les que van tenir a veure amb aquest àmbit. D’aquesta manera, l’habitatge se situa en el segon lloc del rànquing de reclamacions juntament amb les referides als vehicles que també van ser 32, tot i que en aquest cas s’observa una disminució.  Ara bé, continuen sent les queixes relacionades amb els allotjaments turístics les que van al capdavant de la classificació, amb 55 de presentades, una dada, però, una mica inferior al 2019, quan en van ser 60. 

Els transports ocupen la tercera posició, amb 30, la qual cosa representa un augment respecte al primer semestre del 2019, ja que llavors n’hi va haver 25. La venda al detall i el comerç electrònic en van tenir 27 i 24 respectivament. 

Quant al nombre de reclamacions per motiu, el servei prestat de forma deficient en va ser el principal, amb 94. Un total de 40 van tenir a veure amb un producte o un servei que no funcionava de manera correcta.  La tercera motivació que va causar més queixes, fins a 36, va ser la relacionada amb la disconformitat amb el preu per part del consumidor. 

El mes de febrer és el que va concentrar el major nombre de queixes amb 84, seguit del gener amb 80 i l’abril, amb 59.  Al juny se’n van presentar 52, a l’abril 49 i al maig 47. La majoria es van fer arribar a Consum amb formulari electrònic, 276; a les oficines de turisme es van presentar 40 i de manera presencial, 30. Per correu electrònic es van enviar 23 queixes i per correu ordinari només dues. 

El 60,92% de les reclamacions, 226, les va fer arribar residents a Andorra i un 29,08% d’altres països. D’aquests últims, els residents a Espanya en van presentar 121 i els francesos només vuit. 

De les 371 reclamacions que s’han gestionat, 223 es van solucionar, 96 es van considerar no procedents, 17 sense acord i 11 no es van acceptar. El nombre de propostes d’expedients van ser 13 durant aquest primer semestre de l’any. Consum va trigar de mitjana quasi 11 dies i mig a resoldre cada denúncia.

queixes
Habitatge
semestre
any

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte