Diari digital d'Andorra Bondia
Un establiment hoteler.
Un establiment hoteler.

Cues i queixes dels clients: els hotelers demanen canvis en els protocols per als bufets


Escrit per: 
Redacció / FOTO: Facundo Santana

Les directrius establertes des del ministeri de Salut per al servei de bufet dels hotels arran de la Covid-19 “no s’adapten a la realitat” i són “contraproduents”, segons defensa la Unió Hotelera d’Andorra (UHA). I és per això que reclamen al Govern introduir-hi canvis urgents.

Amb la situació de pandèmia, es va demanar als establiments hotelers que adoptessin la modalitat de bufet assistit. Tal i com assenyala la UHA, aquest sistema té punts a favor, com ara el fet d’evitar el contacte entre el menjar i la vaixella i el client. Amb tot, la patronal hotelera ha detectat un “punt crític”, i que qualifica com a “molt greu enfront la propagació del virus”, com és la generació de cues d’espera i l’aglomeració d’un elevat nombre de clients a les zones de bufet. Això es produeix malgrat establir el distanciament entre persones a les cues d’espera d’entrada al restaurant i en les zones d’espera del bufet i s’allarga durant tot l’horari del servei.

La UHA destaca que no seria una solució allargar els horaris de servei, ja que no té sentit començar a oferir esmorzars abans de les 7.30 hores ni més enllà de les 11.30 hores. A banda, els espais de menjador tenen un límit, indiquen. També assenyalen que s’ha reforçat el personal per agilitzar les cues en els diferents punts d’assistència del bufet però observen que això topa amb la limitació física d'aquests, tenint en compte que no estan dissenyats per aquesta modalitat.

Els hotels han aplicat aquest sistema des de l’estiu passat i durant aquest any però afirmen que el resultat sempre ha estat una gran acumulació de gent dempeus a les zones de servei i poca capacitat per gestionar-ho, perquè el personal està pendent del servei.

Tot plegat a provocat “innombrables” queixes dels clients, fet que provoca que “tota la tasca feta els últims anys en l'aspecte reputacional quedi en no res en un servei de minuts”.

Davant d’això, la UHA va presentar durant l’hivern una proposta de bufet semi-assistit, que la patronal defensa que aconsegueix l’equilibri entre seguretat sanitària i servei àgil i de qualitat, combinant competitivitat amb seguretat. La patronal lamenta, però, que s’ha arribat a les portes de l’estiu amb les mateixes mesures que no van funcionar l’estiu passat i “amb la sensació d’anar deixant passar els dies”.

 

 

bufets
bufet
hotels
UHA
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic