Diari digital d'Andorra Bondia
La corporació ha acollit una cinquantena de paradistes en la quarta edició de La Serenalla Market.
La corporació ha acollit una cinquantena de paradistes en la quarta edició de La Serenalla Market.

De visitants a paradistes


Escrit per: 
Laia Bautista Servat / Foto: Comú de la Massana

Ceràmica, maquillatge ecològic, sabons fets amb ingredients naturals i còctels innovadors són alguns dels productes que es van poder trobar entre les més de cinquanta parades de la quarta edició de La Serenalla Market de la Massana. Alguns van anar al mercat com a visitants i aquest any van poder lluir la seva paradeta, com va ser el cas de Natàlia Olmo, fundadora de la marca de cosmètica ecològica Maminat. “L’any passat vaig venir com a visitant i em vaig proposar tenir una parada”. Maminat neix del brot d’acne cosmètic que va patir Olmo ara fa 12 anys quan treballava de periodista en mitjans valencians. Arran d’això va estudiar cosmetologia i aromateràpia per donar solució al seu problema i durant 6-7 anys va fer les seves receptes casolanes fins que va llençar-se al mercat.

Per a Cristina Pallàs, de Bruma Ceràmics, també era la seva primera vegada i en va fer una valoració molt positiva. “El cap de setmana ha vingut gent del país i de fora i entre els paradistes més veterans es comentava que el mercat ha anat creixent molt amb només quatre edicions”. 

Entre les paradetes de La Serenalla també hi havia marques de quilòmetre zero com ara Sasa’s Food Truck, Capricho de Luna i Autèntic Abelles, que van fet una valoració molt positiva de l’edició d’enguany, destacant que si bé les vendes han sigut molt similars a les de l’any passat, les altes temperatures no han sigut un impediment per als visitants.

Diversitat d’activitats
A banda de la part més gastronòmica i artesanal, també hi havia la que se centrava en l’oci i la solidaritat. Els més petits han pogut tornar a gaudir del circuit de bicicletes de Vallnord. Com va explicar Mireia Calvó, encarregada de l’activitat, és una manera perquè els infants entrin en contacte amb aquest esport de muntanya. De cara a pròximes edicions, Calvó planteja que s’ampliï el recorregut i s’afegeixin més obstacles per fer més divertida la ruta.
A més, aquells que van voler aportar el seu granet de sorra, també van tenir l’oportunitat de fer-ho en alguna de les diferents ONG animalistes o mediambientals nacionals i internacionals.

La 4a edició de La Serenalla aplega uns 16.000 visitants
Èxit rotund per a la quarta edició de La Serenalla Market. Així ho va assegurar ahir a la tarda el conseller de Turisme, Comerç i Dinamització, Josep Maria Garrallà, que va precisar que enguany s’han aplegat uns 16.000 visitants, quan l’any passat la xifra va ser d’uns 12.000. “Estem molt contents perquè aquesta edició ha tingut més afluència que l’any passat i el temps també ens ha acompanyat”. Cal recordar que com a novetat s’ampliava un 30% l’espai de l’esdeveniment gastronòmic i cultural, fet que també s’ha reflectit en el pressupost que ha destinat la corporació. Anteriorment, el cost rondava els 46.000 euros, però per assolir l’increment de capacitat, aquest any el Comú ha destinat fins a 60.000 euros. Garrallà afirma que l’augment del 30% de l’espai ha permès una millor circulació de les persones per tot el mercat.

La Serenalla Market destaca per la seva varietat de productes autòctons i de proximitat. En aquesta ocasió han refermat el seu compromís amb els productes de quilòmetre zero. Així, un 85% dels paradistes eren del país, mentre que el 15% restant eren de fora. “Andorra comença a tenir un volum important de professionals que poden oferir productes de gastronomia, d’artesania i de col·loquis de qualitat i que no tenen res a envejar amb els de l’exterior”.

D’altra banda, el conseller va apuntar que si bé el Comú s’està plantejant incrementar els dies de La Serenalla, ara per ara consideren que no és necessari allargar els dies. “Val més que fem quatre dies intensos perquè la gent vingui i gaudeixin en comptes d’allargar-ho i que quedi una mica descafeïnat”. Tot i això, va afegir que la corporació valorarà la disposició dels paradistes en cas d’estar interessats perquè en pròximes edicions s’afegeixin més dies.

Finalment, va ressaltar l’èxit que van tenir les nits al mercat i que van atraure l’interès de totes les edats. Ara bé les Àgores van ser l’activitat estrella. “El públic va participar en les xerrades i es van treure solucions i conclusions interessants”.

visitants
paradistes

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte