Diari digital d'Andorra Bondia
La ministra de Turisme, Verònica Canals, en el balanç de la campanya d’estiu i la presentació de l’Andorra Shopping Festival, ahir.
La ministra de Turisme, Verònica Canals, en el balanç de la campanya d’estiu i la presentació de l’Andorra Shopping Festival, ahir.

El Cirque du Soleil tornarà l’estiu que ve sempre que es trobi una ubicació


Escrit per: 
M.S.C. / FOTO: J.G.

“Gairebé es pot assegurar que hi haurà més Cirque” l’any que ve. Ho va afirmar ahir la ministra de Turisme, Verònica Canals, que va explicar que la renovació de l’espectacle amb la companyia quebequesa serà un fet “sempre que tinguem una ubicació”, després que el Comú d’Andorra la Vella anunciés que caldria cercar un nou emplaçament perquè volia deixar lliure l’aparcament del Parc Central l’estiu vinent. És per això que el Govern està negociant de forma paral·lela amb el Cirque du Soleil i amb les propietats de les possibles ubicacions.

La ministra de Turisme va indicar que s’estan analitzant tres possibles espais, alguns dels quals es troben al centre urbà i d’altres fora d’aquest. També va dir que les negociacions s’estan mantenint tant amb comuns com amb privats. L’objectiu és trobar “un bon espai”, que tingui una bona accessibilitat i que pugui encabir la mateixa quantitat d’espectadors (5.000 persones). El calendari amb el qual es treballa preveu tenir-ho tot tancat de cara al desembre. Canals també va confirmar que en el pressupost de l’any que ve hi haurà una partida per a estudis sobre l’edifici multifuncional. Ara s’està valorant la quantitat que s’hi destinarà. Canals va dir que aquest treball previ és important perquè “cal ser molt acurats amb la concepció del projecte i la seva continuïtat”. 

Campanya d’estiu
La ministra va fer aquestes declaracions en el balanç de la campanya d’estiu davant del sector turístic. Les dades presentades ahir assenyalen que els turistes van créixer un 3,8% (és a dir 39.110 persones), una xifra superior a l’1,3% previst. El mercat espanyol va augmentar un 4,5% (la previsió era fer-ho un 0,5%) i el francès es va quedar lluny dels objectius amb un 0,5% (es pretenia créixer un 2,5%). Els altres mercats van augmentar un 5,7% (l’objectiu era un 3,5%). Així, en total, des de l’1 de juny al 30 de setembre van entrar al país 1.072.560 turistes, la xifra més alta des del 2012. Quant a les pernoctacions, van arribar als 2.794.014, un 3,2% més que l’estiu anterior. La pernoctació mitjana es va mantenir en els 2,60 dies (el 2018 era de 2,62). 
El gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, va celebrar que malgrat que el tall de la carretera cap a Espanya per l’esllavissada de la Portalada, el bloqueig de les carreteres a França i la competència d’altres destins del Mediterrani, s’ha pogut mantenir l’afluència de turistes per sobre del milió de persones. Canals també va argumentar que el moviment dels Armilles Grogues va fer que no s’assolissin els objectius de turistes provinents de França. A més, va indicar que el mercat francès està atomitzat a nivell comunicatiu i cal trobar vies “molt específiques” i comunicar l’experiència en lloc del destí de forma massiva. 
A l’últim, Canals va afirmar que els possibles talls de carretera que es poden produir a Catalunya “preocupen” Andorra, ja que el turisme representa un 55% del PIB. En aquest sentit va dir que “és molt complicat quan tenim els accessos tancats poder fer viure el comerç”. Amb tot, va acceptar que és la “conjuntura”, tal com va succeir amb els Armilles Grogues o les esllavissades a Sant Julià de Lòria i França. 

 

L’Andorra Shopping Festival canvia de dates per potenciar els dies amb baixa afluència

L’Andorra Shopping Festival torna per setè any consecutiu però amb un canvi en el calendari, consensuat amb el comerç. Així, no es farà campanya pel pont de Tots Sants (que històricament ha estat bo) per potenciar el segon i tercer cap de setmana de novembre. Aquesta aposta és tot un “repte”, va dir el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, ja que s’han organitzat accions durant un cap de setmana en què no hi ha pont i que, per tant, no és bo. En concret, del 8 al 17 de novembre es faran un total de 70 animacions. 
Entre aquestes destaca les activitats que es duran a terme a dins de les botigues, una proposta de les associacions de comerciants. A més, hi haurà 29 actuacions musicals (que inclouen les organitzades pels comuns d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany). També s’han programat 23 activitats per a infants, una exposició d’art sobre la Minnie i la moda, una nova edició de l’Andorra a Taula, i la marató fotogràfica. A banda, del 29 de novembre a l’1 de desembre tindrà lloc el Black Friday. A tot això s’hi ha destinat un pressupost de 603.000 euros (un 70% a creativitat i pla de mitjans i el 30% a esdeveniments) i la campanya s’ha previst per a la zona de Catalunya i el territori més proper de França. Tot i que el canvi de dates i una situació sociopolítica difícil (sobretot per Catalunya) fan complicat marcar objectius, va dir Budzaku, la intenció d’Andorra Turisme és créixer un 1,3% en turistes (un 1% en espanyols i un 3% en francesos) i un 1% en excursionistes (un 0,5% en espanyols i un 1,3% en francesos). 
El gerent d’Andorra Turisme també va explicar que es manté el nombre de les activitats que tindran lloc al Pas de la Casa, malgrat que els comerciants  de la població havien demanat més presència. Budzaku va explicar que el públic del centre i del Pas no tenen res a veure i, per tant, s’han d’adaptar els esdeveniments. Amb tot va dir que el Pas “no el podem oblidar” i que el repte és créixer en clients de més poder adquisitiu.

 

 

campanya estiu
turisme
cirque du soleil
Andorra Shopping Festival
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic