Diari digital d'Andorra Bondia

El Club de Turisme començarà amb els ulls fixats en la temporada d’estiu


Escrit per: 
M. S. C.

El Club de Turisme de Canillo començarà a funcionar amb la mirada posada en l’estiu del 2011. Al mateix temps es faran avanços de cara el 2012 amb la intenció de potenciar el punt feble que representen els períodes que es troben entre les temporades.

Tot i així, el director de Turisme del Comú de Canillo, Enric Torres, ha remarcat que, de cara als visitants, les accions no seran visibles fins al 2012. Així, durant aquest any es coordinaran els diferents integrants de l’associació per impulsar productes de forma conjunta. De cara a aquest estiu ja s’han tractat alguns projectes, tot i que ara caldrà analitzar-los. Així, Torres ha exposat que “no seran grans campanyes, sinó que oferirem un producte diferenciat”.
L’objectiu és que el Club de Turisme estigui liderat pels privats i la intenció és que tot el sector hi estigui representat. Aquest divendres ja hi ha una jornada de treball amb els empresaris i després s’obrirà un període de revisió del reglament que regula el Club, que ha estat elaborat des del Comú. El proper pas serà la creació d’una junta directiva constituent per tot seguit convocar l’assemblea general constituent. La corporació calcula que l’associació podrà entrar en funcionament la setmana vinent.
Tal com han indicat Torres i el mateix cònsol major, Enric Casadevall, es tracta d’un projecte cofinançat per la corporació i pels privats. El percentatge que hi aportarà el Comú dependrà del producte i els empresaris assumiran unes “tarifes força assequibles” en funció del nombre i la grandària de l’establiment, segons Casadevall. Al mateix temps ha recordat que el Comú preveu destinar uns 150.000 euros més respecte a l’any passat a inversió turística.

Coordinació del sector
Tal com ha indicat el director de Turisme, el primer objectiu és aconseguir més coordinació entre els integrants del sector per sorprendre els visitants, perquè l’estada a Canillo sigui una de les millors experiències de vacances. Per aquest motiu ha remarcat que “tot l’esforç que es faci quedarà en res si no es té en compte que tot forma part d’una cadena”. Per això cal la col·laboració de tothom.
Un dels elements principals fixats al full de ruta és la diferenciació respecte a la resta de destinacions i sobresortir en un escenari cada vegada més competitiu. També es pretén fidelitzar el client, coneixent-lo i sorprenent-lo. En aquest sentit, Torres ha indicat que els hotelers no s’han d’allunyar gaire de pràctiques que ja porten a terme avui alguns establiments, com ara oferir un plat de caldo al vespre, fer que els clients trobin les botes calentes al matí o proporcionar un kit per realitzar excursions a l’estiu.
Per impulsar tot això, cal la implicació del sector privat, ha reiterat el director de Turisme, perquè aquest coneix les necessitats ja que “de vegades s’han fet accions des del Comú que potser no han estat les més adients”. De la seva banda, la corporació oferirà el màxim suport logístic i tècnic. A més, també s’està estudiant establir una etiqueta de qualitat per als allotjaments turístics.
La iniciativa, però, també requereix la col·laboració de la ciutadania. Així, durant la reunió pública que aquest dijous ha ofert la corporació per presentar la declaració de Canillo com a parròquia turística, el cònsol major ha recordat que “tot el poble viu del turisme”. Per aquest motiu ha demanat l’ajuda dels veïns perquè són “venedors de producte” i cal que “siguin simpàtics” quan donin informacions als visitants, han d’arranjar les façanes i posar flors als balcons i finestres i mantenir els carrers més nets. En aquest sentit, Casadevall ha recordat que un turista sempre fa una valoració global de l’estada i que, si ha tingut algun contratemps, farà mala publicitat quan torni al seu lloc d’origen.

Sintonia amb els ens nacionals
La cònsol menor de Canillo, Mònica Bonell, ha deixat clar que el projecte és fruit de les iniciatives que han anat apareixent a escala nacional. Bonell ha citat el Pla de màrqueting 2005-2010, que preveia la creació d’Andorra Turisme i en què també es parlava de les unitats locals de màrqueting. Aquestes organitzacions havien de ser els interlocutors davant d’Andorra Turisme i tenien com a objectiu diversificar el producte. La cònsol menor també ha recordat el Pla estratègic de Canillo, que indica que per avançar cal una col·laboració més gran amb el sector privat.

Posicionar Canillo com a destí de muntanya

La intenció de la declaració és posicionar Canillo com a destí de muntanya. Així es pretén potenciar el domini esquiable més gran del Pirineu i treballar el turisme i el comerç de muntanya. Al mateix temps, també es vol potenciar el santuari de Meritxell i impulsar aspectes com el benestar i la salut de muntanya, uns elements que els turistes tenen en compte a l’hora d’elegir una destinació, segons ha indicat la cònsol menor de Canillo. Al mateix temps, es preveu impulsar formació i sensibilització adreçada al sector turístic.
Tot plegat es vol realitzar amb la col·laboració del sector i assumint que el turisme és una prioritat. Al mateix temps, el director de Turisme ha destacat que aquesta és una oportunitat per canviar de model, per avançar amb un objectiu compartit sota la marca Andorra i, sobretot, “per fer una cosa diferent”.

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte