Diari digital d'Andorra Bondia
El Col·legi d’Advocats ha atès 289 consultes gratuïtes durant el 2016
El Col·legi d’Advocats ha atès 289 consultes gratuïtes durant el 2016

El Col·legi d’Advocats ha atès 289 consultes gratuïtes durant el 2016


Escrit per: 
M.S. / Foto: Jonathan Gil

El servei de consultes jurídiques gratuïtes que ofereix el Col·legi d’Advocats d’Andorra (CAA) va registrar l’any passat 289 demandes, un 34,9% menys que les consultes registrades el 2015 (444) i un 42,6% menys que les peticions que es van atendre el 2014, l’any amb més consultes rebudes (504), segons les dades facilitades pel col·legi.
A més, la xifra de 289 del 2016 suposa el nombre més baix de consultes des que es va posar en marxa aquest servei, el febrer del 2007.
Seguint la tendència que s’ha anat registrant en els anys anteriors, són les qüestions relacionades amb la família les que generen un volum més elevat de consultes als lletrats que presten aquest servei. D’aquesta manera, l’any passat van ser 74, és a dir un 25,6% del total.
En segon lloc, i també com és habitual, trobem les consultes per diferents qüestions de l’àmbit laboral, que l’any passat van ser 63, el 21,7% de les demandes adreçades al servei ofert pel Col·legi d’Advocats.
Fins a 39 de les consultes, el 13,4%, estaven lligades a qüestions relatives a reclamacions, mentre que les demandes sobre la Caixa Andorrana de Seguretat Social (CASS), 38, van significar el 13,1% del total. I és que, malgrat la disminució global del nombre de consultes, el percentatge de les relatives a la CASS es manté similar al que es va registrar en anys anteriors i fins i tot s’incrementa lleugerament respecte de les consultes que es van portar a terme l’any 2014.
Finalment, els advocats que participen en aquest servei van rebre l’any passat 75 consultes d’altres temes diferents dels quatre àmbits anteriors, que representen el 25,9% del total. 
Malgrat el descens important de les consultes, des del Col·legi d’Advocats es considera aquest servei, que presten quatre advocats cada dimecres de tres a set de la tarda, del tot consolidat. En aquest sentit, des del CAA indiquen que hi ha hagut una “normalització” després que els pics més alts registrats i la major demanda del servei, per al qual s’ha de demanar cita prèvia, coincidissin amb els moments més durs de la crisi econòmica i fins i tot es notés també un increment coincidint amb l’esclat, el març del 2015, de la crisi de Banca Privada d’Andorra.
Tot i això, des del col·legi, que incideixen també en el fet que sovint quan la gent truca no li poden donar cita per a aquella mateixa setmana ja que està ple i que a vegades quan se la podria atendre a la mateixa persona ja no li interessa, es plantegen la necessitat de tornar a publicitar aquesta iniciativa, com es va fer per exemple l’any 2010 amb el lema Apropa’t a l’advocat, que va donar molt bon resultat.
I és que, de fet, des de la posada en marxa del servei de consultes gratuïtes el 2007, el nombre de demandes dels ciutadans ha mantingut un creixement força constant exceptuant una lleugera davallada el 2011, tot i que van remuntar immediatament els dos anys següents, i el descens registrat aquest 2016.
Així, la iniciativa del CAA va arrencar amb 352 consultes dels ciutadans, en va registrar 32 més l’any següent i el 2009 ja es va superar les 400 consultes. L’any següent la xifra va quedar lleugerament per sota i el 2011 va ser quan va tenir lloc la primera davallada i el nombre de consultes va baixar fins a 345, la xifra més baixa fins a la registrada l’any passat.
Després de la recuperació del 2012 i el 2013, que es van tancar tots dos amb 386 consultes, va tenir lloc el rècord històric del 2014, quan es va superar el mig miler de consultes.

Col·legi d’Advocats
consultes gratuïtes
servei
cass
laborals
familiars
reclamacions
Número de vots: 165
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic