Diari digital d'Andorra Bondia
Anna Riberaygua és presidenta de l’Associació de Comerciants del Centre Històric.
Anna Riberaygua és presidenta de l’Associació de Comerciants del Centre Històric.

El comerç del Centre Històric fa un balanç “força decebedor” de l’estiu


Escrit per: 
Pepa Gallego/Foto: ACHALV

“El model actual de comerç ja toca el sostre i cal buscar un nou model”, així de contundent es va mostrar ahir la presidenta de l’Associació de Comerciants del Centre Històric de la capital, Anna Riberaygua. El col·lectiu ha fet balanç de com ha anat l’estiu i considera que “és força decebedor”, tant per als comerços com per als restaurants. Aquest nou model és el de “proporcionar el concepte de vendes amb complement cultural i paisagístic que pot oferir aquest centre històric d’Andorra la Vella”, va manifestar Riberaygua. Un concepte que persegueix el pla estratègic que de la mà del comú estan executant i aposten per ell per canviar aquesta tendència de davallada de compres. 
 Segons Riberaygua, la tendència baixista de vendes ve repetint-se cada estiu. Els comerciants del centre històric amb dades aproximades xifren en un 30% de menys la pèrdua de vendes al juliol. L’agost però no va ser tan dolent, encara que la davallada de vendes se situa entre el 10 i el 15%.  
Des de l’Associació de Comerciants del Centre Històric tenen totes les esperances dipositades en aquest pla estratègic que a la pràctica s’ha de traduir “en què l’entorn del centre històric sigui molt cuidat, que l’oferta sigui de qualitat i selecta i aplicar mesures per potenciar-lo molt”, va dir la presidenta del col·lectiu. 
El pla estratègic ja encetat aporta ajudes als comerços, restaurants i negocis del centre històric amb la implantació de les noves tecnologies, així com un pla de comunicació àgil. A més també comporta actuacions directes sobre l’entorn urbanístic. Però també que la restauració expliqui bé la seva oferta. L’organització d’activitats i la conservació de l’espai urbà, així com la implicació de valors culturals que disposa aquesta part històrica del país són altres línies mestres del pla. 
La presidenta del col·lectiu qualifica el pla estratègic de “complexe” perquè hi ha accions de molts tipus. “Hi ha de senzilles com pot ser la celebració d’un concert o fer una pàgina web, però també de complexes com la gestió d’espais buits i de l’urbanisme del centre que són accions que no són immediates”, va remarcar Riberaygua. 
El passat dilluns, l’associació va celebrar l’assemblea anual, en la que es van aprovar tant la memòria d’activitats com els comptes i el pressupost actual. Des del col·lectiu destaquen la “bona entesa entre tots els implicats i la consciència compartida de la necessitat de treballar plegats per fer crèixer el barri i sumar esforços per fer-ho possible”. 
Els comerciants i restauradors del centre històric valoren “molt positivament” iniciatives com la Nit de copes i el Jambo. Ara però remarquen que s’estan estudiant millores per una altra de les activitats destacades del barri com és el Mercat dels Dissabtes, que tornarà a omplir els carrers del casc antic el 6 d’octubre.
Des del sector consideren que esdeveniments amb un alt volum de visitants com el Cirque du Soleil tenen repercussió en els restaurants de la zona, però no s’ha traduït ni en vendes ni en més activitat dins del barri. També remarquen altres esdeveniments d’aquest estiu rellevants com la Vuelta, celebrada la passada setmana, i manifesten que “no ha tingut cap impacte en el dia a dia del centre històric”. 

comerç
centre històric
balanç
estiu
decebedor
Número de vots: 222
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic