Diari digital d'Andorra Bondia
El cònsol major de Canillo, Francesc Camp.
El cònsol major de Canillo, Francesc Camp.

El Comú confia que el nou transport intern es posi en marxa ja l’estiu vinent


Escrit per: 
M. S. / Foto: BonDia
Era una de les apostes electorals de Demòcrates a Canillo i aquest mateix estiu podria ser ja una realitat. I és que el consol major canillenc, Francesc Camp, està disposat a impulsar ja en aquest primer any de mandat un transport intern que serveixi per unir els diferents pobles i nuclis de la parròquia, un transport, però, que “ha d’anar adaptat al nombre de persones que el faran servir cada temporada”.
 
Per això des del nou equip comunal es preveu un model de transport diferent en funció de si és hivern o estiu, dues opcions que també tindran un cost diferent per a les arques comunals. “A l’hivern, pel nombre de persones que viuen i pernocten a la parròquia, pot ser un transport permanent amb unes freqüències determinades”, va destacar Camp, que va deixar clar que, en canvi, de cara a “la resta de l’any veiem més un transport més a la demanda i pensat més per a la persona que viu a la parròquia que no en el turista”.
D’aquesta manera, la voluntat de la corporació és “veure si ja podem implementar aquest transport a la demanda per l’estiu vinent” i en paral·lel anar treballant ja “en un transport més fix” de cara a la temporada d’hivern vinent, un treball que s’haurà de “complementar també amb el transport nacional”, com va apuntar Camp, que va recordar que “ja hi ha unes freqüències fixes i no ens hem de solapar”.
 
Així mateix, el cònsol major de Canillo va advertir que caldrà també estudiar molt bé el cost d’aquest projecte, ja que tenir unes línies fixes “vol dir disposar d’una flota de minibusos, i això lògicament té un cost”, mentre que “el transport a la demanda, que es podria fer amb un parell de taxis, “és menys costós i 
més àgil”.
 
Pla de mobilitat
D’altra banda, però sense sortir de l’àmbit del transport, el Comú vol posar fil a l’agulla també en l’elaboració d’un pla de mobilitat. “Evidentment nosaltres tenim competències en carreteres secundàries i el Govern en la general, però sí que és cert que a Canillo tenim moments puntuals de molta densitat de trànsit i de la mà amb el Govern hem d’intentar mirar si hi ha solucions”, va assegurar Camp, que tot i admetre que “és difícil que s’eliminin les retencions perquè és impossible” es va mostrar convençut que si les cues es poguessin reduir i fer que en lloc de mitja hora, tres quarts d’hora o d’una hora siguin de menys temps ja seria un avenç significatiu”.
 
Més enllà de la carretera general i dels problemes de baixada o arribada a les estacions d’esquí, Camp va recordar que  a Canillo hi ha “dos punts negres” com són la pujada al mirador del Roc del Quer i l’entrada i la sortida a les escoles. Respecte al primer, el cònsol va remarcar que a l’agost “hi ha molt trànsit de cotxes i hi ha hagut queixes dels veïns”, motiu pel qual va apostar per “mirar si es pot fer algun tipus d’iniciativa perquè la gent aparqui a Canillo i pugi amb un bus, similar com es fa a la vall d’Incles”. Pel que fa a l’entrada i sortida de les escoles, i tot i que només es concentra en la part alta del poble, Camp va defensar també la necessitat de mirar “com es pot agilitzar”.
 
Així mateix, el cònsol canillenc va advertir que hi ha llocs “on els passos de vianants són perillosos perquè són poc visibles o perquè els vehicles circulen molt de pressa”, i va avançar que en alguns d’aquests punts “potser caldrà fer algun tipus de passarel·la o de túnel”. Sigui com sigui, i tot i que el pla de mobilitat és intern de la parròquia, Camp té clar que “quan afecti la carretera general ho haurem de fer conjuntament amb el Govern”.
Comú
transport
intern
estiu
vinent
Canillo
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic