Diari digital d'Andorra Bondia
Neus Soriano i Joaquim Torredà van presentar ahir la primera formació per a empleats del comerç.
Neus Soriano i Joaquim Torredà van presentar ahir la primera formació per a empleats del comerç.

El Govern i la Cambra impulsen un curs per millorar l’atenció al client


Escrit per: 
M.S. / FOTO: J.G.

Donant seguiment a les recomanacions del Pla estratègic del turisme de compres, el Govern, conjuntament amb la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis (CCIS), han organitzat la primera acció de formació destinada als treballadors del comerç, un curs amb relació a l’experiència de compra en el punt de venda.

Així ho van explicar ahir la secretària d’Estat de Comerç i Competitivitat, Neus Soriano, i el director de Formació Professional, Formació d’Adults i Recursos Educatius, Joaquim Torredà, que van plantejar aquesta primera formació com “una prova pilot” a la qual “se li vol donar continuïtat” un cop s’avaluï com ha anat amb els professionals del sector.
L’objectiu del curs, el cost del qual –4.000 euros– serà assumit per l’executiu, és capacitar els assistents en habilitats per informar i orientar adequadament els clients. Així mateix,  s’oferiran els coneixements suficients per crear de manera persuasiva i atractiva aparadors i espais de venda.
Segons va precisar Torredà, la formació, d’una durada de 34 hores distribuïdes en vuit mitges jornades entre el 28 de maig i el 18 de juny, s’estructurarà en tres mòduls que abordaran aspectes com la satisfacció i fidelització del client al punt de venda: de l’atenció al client a la venda creuada o substitutiva; i l’atenció al client internacional, en què s’oferirà tot un seguit de vocabulari comercial en anglès i francès i estratègies de com gestionar l’experiència de compra en el punt de venda.
Torredà, que va precisar que en tractar-se d’una prova pilot s’ha previst una formació per a vint persones, va remarcar que en el primer dels mòduls s’incidirà “en la importància de reforçar l’ús del català a l’hora d’atendre els clients”.
Les persones interessades a  inscriure’s al curs, adreçat específicament als professionals del comerç ja en actiu, poden fer-ho des d’avui mateix a la Cambra de Comerç, tan a títol individual com a través de l’empresa. 
Precisament, amb relació a les empreses, Soriano es va mostrar convençuda que “sabran valorar” aquesta formació i que, per aquest motiu, permetran als treballadors assistir-hi en horari laboral. A més, va recordar que les dates i horaris escollits per fer aquesta formació s’han triat “tenint en compte els moments de menor afluència als comerços”.

 

formacio
atenció al client
comerç
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic