El pas del Tour pel país aplega més de 110.000 persones als carrers
Andorra Turisme va fer públiques aquest dijous les primeres xifres que posen de relleu la repercussió que ha tingut el pas del Tour de França per Andorra. Així, en termes de mobilitat, l’entrada de vehicles al Principat durant el divendres i dissabte del Tour va estar al voltant de 21.000 i l’estimació de gent al carrer va girar al voltant de les 110.000 persones.
De fet, les oficines de turisme del país van percebre un increment de visitants del 51% en comparació amb el cap de setmana anterior a l’arribada de la carrera. Pel que fa a l’ocupació hotelera, va arribar aproximadament al 85% la nit de divendres a dissabte i a un 50% la nit de dissabte a diumenge. L’ocupació va ser més important a les parròquies centrals i menor a les parròquies altes.
Andorra Turisme també disposa de les dades que reflecteixen la repercussió mediàtica del pas del Tour. Així, durant la retransmissió de la setena etapa (Barcelona – Arcalís) del divendres 10 de juliol, l’audiència mitjana i el share de les cadenes espanyoles va ser de 1.175.000 espectadors i un 12, 6% per a La2 i 263.000 espectadors i un 2,8% per a Teledeporte. Pel que fa a les cadenes franceses, l’audiència i el share de la sortida de la mateixa etapa va ser 4.124.316 espectadors i un 8.4% per a FR2.
D’altra banda, durant la retransmissió de la vuitena etapa (Andorra La Vella - Saint Girons) del dissabte 11 de juliol l’audiència mitjana i el share de les cadenes espanyoles va ser 1.018.000 espectadors i un 11% per a La2 i 349.000 espectadors i un 4,8% per a Teledeporte.
Pel que fa a les cadenes franceses l’audiència i el share de la sortida de la mateixa etapa va ser 2.160.356 espectadors i un 4.4% per a FR3 i 3.780.623 espectadors i un 7.7% per a FR2.
Les audiències mitjanes de les etapes anteriors a l’arribada a Andorra als canals esportius de les televisions franceses i espanyoles van ser inferiors.