Diari digital d'Andorra Bondia
El pla estratègic de compres planteja convertir el Pas en l’‘outlet’ d’Andorra
El pla estratègic de compres planteja convertir el Pas en l’‘outlet’ d’Andorra

El pla estratègic de compres planteja convertir el Pas en l’‘outlet’ d’Andorra


Escrit per: 
M.S.C. / FOTO: SFGA

El pla estratègic de turisme de compres planteja convertir el Pas de la Casa en l’outlet d’Andorra. Segons l’estudi, aquest tipus d’oferta sempre se sol ubicar lluny de la zona comercial central i el nucli encampadà té un posicionament de preus baixos que hi encaixa. El que es projecta és fer evolucionar la qualitat dels establiments que hi ha i atraure un turisme de proximitat. Això hauria d’anar relacionat amb un pla de rehabilitació global del poble que hauria de millorar l’aspecte físic i el confort per als vianants en l’espai públic i l’adequació de les botigues.

Aquesta és una de les 111 accions que es van presentar ahir davant del sector comercial. Segons va explicar el ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, la implantació de totes aquestes mesures es realitzarà en un termini màxim de vuit anys, tot i que la meitat es poden fer en dos, un fet que ja suposaria un petit canvi. El cost total de la implementació s’estima en 115 milions d’euros, tot i que Camp va advertir que pot ser superior, i anirà a càrrec fonamentalment del Govern, els comuns i Andorra Turisme, encara que també hi haurà de prendre part del sector privat. Tot plegat ha de permetre atraure 1 milió més de visitants.

A banda del Pas de la Casa, el pla defineix quines actuacions cal dur a terme al sector central i les zones complementàries (part alta d’Escaldes-Engordany, el centre històric d’Andorra la Vella i Riberaygua i Travesseres) i la resta. Quant al sector central (format per l’avinguda Meritxell, Vivand i Fener Boulevard), es preveu enfocar al turisme internacional i a les marques de més nivell. Entre les millores a adoptar hi figuren unificar l’ordenació urbana de la zona a través d’un pla director d’urbanisme, intervenir quan hi hagi massa oferta similar, afavorir la creació de nova experiència gastronòmica i definir un pla únic de comunicació i promoció per a Meritxell i Vivand. A més es planteja la possibilitat de crear un organisme entre els comuns de les dues parròquies per gestionar-ho. En el cas de les zones complementàries s’indica que caldrà potenciar activitats comercials especialitzades o alternatives. I, finalment, a la resta de zones, que solen acollir establiments de proximitat o orientats a l’esport, es tractaria de buscar diferenciacions per a cadascuna establint sinergies amb l’oferta turística. De fet, l’obertura de nova oferta de lleure lligada a les zones comercials és una de les prioritats (alguns exemples serien The Cloud, el museu Thyssen, el casino, l’espai multifuncional i el parc d’aigües braves). Així mateix s’aposta per crear més esdeveniments culturals de prestigi i ampliar els esportius de nivell. A banda, altres mesures destacades són la millora dels accessos fronterers i la creació de l’heliport, formar el personal de les botigues, implantar un programa de fidelització i centrar la comunicació en l’experiència de compra a Andorra, així com atraure marques noves. Sobre aquest darrer aspecte, Camp va indicar que l’arribada de marques de luxe no es preveu fins a més llarg termini.

El pla també recull millores a fer en els tràmits administratius (un fet que es preveu agilitzar a través d’internet), i quant a gestió es projecta crear el consell Andorra Shopping amb dos nivells, un ens que aglutinarà el sector públic i el privat. 

Camp va assegurar que durant aquesta legislatura el Govern farà el màxim esforç per desenvolupar aquestes accions. Amb tot va insistir que el projecte va més enllà i va apel·lar als comerciants a mantenir-lo. El ministre va recordar que el comerç és el segon sector que més aporta al PIB (va representar 355 milions d’euros el 2015) i per això va indicar que el pla “s’ha d’entendre com una oportunitat per millorar i sobretot per reforçar el posicionament com a destí de compres, perquè si no fem un salt endavant el podem perdre”.

 

Programa d’ajuts per reformar les botigues

Una de les accions que preveu el pla estratègic és la millora de les botigues. Per això es planteja la creació d’ajudes per animar els comerciants a reformar o mantenir els aparadors i les façanes dels establiments. El ministre de Turisme i Comerç va assenyalar que encara s’ha de quantificar l’import i va exposar que serà en el marc del consell Andorra Shopping on s’haurà d’analitzar a quins punts caldrà destinar-hi una aportació més important.

 

Andorra
turisme
comerç
compres
pla
estratègic
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic