Diari digital d'Andorra Bondia
Imatge del pic del Carroi des de la Casa de la Vall.
Imatge del pic del Carroi des de la Casa de la Vall.

El plec del giny del Carroi preveu una compensació per als esquiadors de Pal


Escrit per: 
Mireia Suero Comellas / FOTO: Facundo Santana

Tot i que els comuns d’Andorra la Vella i la Massana no participaran en el finançament del projecte del telefèric del Carroi ni asseguraran al concessionari cap recaptació mínima, el Comú d’Andorra la Vella sí que assumiria una contraprestació econòmica anual per compensar l’eventual dèficit d’explotació i la retribució pels viatges realitzats pels titulars del forfet de l’estació de Pal (que el podran utilitzar sense cap cost). Així ho recull el plec de bases del concurs per la concessió del giny, que preveu que siguin les empreses participants les que proposin l’import. El plec també contempla que la capital podrà proposar la compensació de part o de la totalitat de la contraprestació per una pròrroga de la concessió per un màxim de 5 anys. Amb tot, no es descarta la possibilitat que aquesta compensació no s’hagi d’assumir. Seran doncs les ofertes que no en prevegin cap les que rebran el 50% dels punts només per aquest concepte.

Les bases del concurs fixen un termini màxim per a la concessió de 45 anys en el cas que es faci la segona fase del projecte fins a Pal. Si només s’executa la primera fase (fins al pic del Carroi), la concessió no podrà anar més enllà dels 35 anys. En tot cas, també la durada serà proposada per les empreses concursants. Quant a la sortida, i com ja es va avançar, s’ubicarà a l’aparcament dels Pouets i els entorns, encara que s’obre la porta que els licitadors proposin d’altres emplaçaments.

A més a més, i malgrat que el concurs és per a les dues fases, els comuns d’Andorra la Vella i la Massana es reserven el dret de no executar l’enllaç entre el pic del Carroi i l’estació de Pal. Per decidir si s’executa o no aquesta fase disposaran de 4 anys. Les bases també expliciten que la viabilitat de la primera fase no es pot condicionar a l’execució de la segona. Per tant, el concessionari no tindrà dret a indemnització si no s’executa l’enllaç amb Pal.

Quant al calendari, es preveu que un cop adjudicat provisionalment el projecte, l’empresa tindrà tres mesos per presentar el projecte constructiu de la primera fase. Serà durant aquest temps quan es portarà a exposició pública. Un cop enllestit aquest pas, la construcció i posada en servei del giny s’hauria de realitzar en un màxim de dos anys i mig. Per a la segona fase, també es preveu un termini màxim de tres mesos per a la redacció del projecte i d’un any per a la construcció.

El plec també assenyala que el giny serà del tipus telefèric bicable va-i-ve amb una capacitat mínima de 800 persones per hora, en cada sentit, per a la primera fase. Aquesta xifra s’ampliarà fins a les 1.150 persones per hora, en cada sentit, en la segona fase. El concessionari haurà de tenir en compte que la primera fase haurà de ser compatible amb la segona. Així, al plec s’indica que si cal fer un canvi de cabina al pic del Carroi aquest s’haurà de realitzar en el menor temps possible i assegurar la sincronització de l’arribada d’un giny i la sortida de l’altre. A més, s’assenyala que la fase 1 haurà d’estar en funcionament durant el temps que l’estació de Pal estigui oberta. També s’exposa que a l’arribada i a la sortida de la fase 1 s’hi podran ubicar comerços, oficines, oferta d’oci, de restauració, de lleure, recreativa o esportiva i en el cas de la sortida, també un aparcament. Per a la segona fase, es garanteixen aquestes mateixes activitats a excepció dels supermercats. Així mateix, seran les empreses les que faran una proposta dels tipus de bitllets i els preus.

A banda, el plec recull que els concursants hauran de proposar un cànon per als comuns que hauran d’assegurar durant tota la concessió. A més, es preveuen diferents tipus de fiances en funció de l’estat del projecte, per garantir la retirada del giny, si calgués. Al final de la concessió, el telefèric passaria a disposició dels comuns. Les corporacions es comprometen a obtenir la qualificació de projecte d’interès nacional per garantir la viabilitat del sobrevol i la implantació del giny.

El plec de bases del telefèric del Carroi ha de ser validat avui pel Consell de Comú d’Andorra la Vella i el de la Massana. La seva aprovació estava prevista per dijous passat, però finalment es va acabar anul·lant la sessió. Cap dels dos comuns havia anunciat públicament ahir la celebració dels plens, contràriament al que és habitual.

 

telefèric
Carroi
giny del carroi
Pal
Comentaris: 2

Comentaris

I així mateix, ens assegurem el 3% per tant sols 45 anys.... 800 persones per hora? Jajaja i que faran 800 persones al pic de Carroi un dia d'aire i - 15°C?
what?

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic