Diari digital d'Andorra Bondia
El cònsol, Francesc Camp, durant la presentació del balanç del pont.
El cònsol, Francesc Camp, durant la presentació del balanç del pont.

El pont tibetà supera els 100.000 visitants i obté 521.000 € de benefici


Escrit per: 
Meritxell Prat / Foto i gràfics: Comú de Canillo

El pont tibetà de Canillo ha superat totes les expectatives i en la seva primera temporada de funcionament ha aconseguit més visitants i més beneficis dels previstos. Concretament, durant els 168 dies d’obertura entre el 9 de juny i el 27 de novembre el van visitar més de 100.000 persones. En canvi, al mirador del Roc del Quer les xifres van quedar un 25% per sota de les previstes, amb tan sols 97.159 visitants durant el mateix període. Amb tot, el Comú defensa que no és preocupant, sinó que la intenció ja era reduir afluència. De fet, des de la corporació local es fa una valoració molt positiva de la nova infraestructura turística i s’assegura que ha contribuït en positiu als negocis tant del poble com de la resta de la parròquia.

El cònsol major de Canillo, Francesc Camp, ha explicat avui en roda de premsa les dades de balanç de la temporada estival als dos atractius turístics de la parròquia. Així, el pont tibetà va arribar a 101.108 visitants, el que suposa un 31,5% més dels 76.874 previstos inicialment. El mirador, en canvi, es va quedar amb 97.159 visitants, un 25,3% menys dels 130.000 previstos. Camp no ha amagat que la davallada de visitants al mirador ha sigut més gran de la prevista inicialment, ja que el càlcul del Comú suposava una reducció del 20% respecte als aproximadament 160.000 visitants que s’havien registrat al mirador el 2020. “No era fàcil fer una estimació”, ha apuntat, recordant que quan fas de pagament una activitat que fins ara era gratuïta “ja saps que baixarà, però costa saber quant”. Amb tot, ha remarcat que la situació “no és preocupant perquè ja ho volíem. Volíem reduir l’afluència perquè s’estava massificant molt”, i a més, la facturació ha sigut millor que l’esperada.

Facturació
La gran afluència de visitants al pont ha permès obtenir una facturació d’1.080.079 euros, un 56% més del previst. Si es té en compte que les despeses finals han estat de 365.929 euros (-14% del pronosticat), el resultat d’explotació assolit és de 714.150 euros i un cop restada l’amortització, els beneficis obtinguts són de 521.533 euros, “tres vegades el previst”, va remarcar el cònsol. També són bons els números del mirador. Va facturar 330.000 euros, un 1,8% més de l’esperat, i les despeses van ser de 149.474 euros (-14% respecte a la previsió). Això ha permès obtenir un resultat d’explotació de 181.295 euros que un cop descomptada l’amortització suposa uns beneficis de 138.945 euros (+25% respecte a l’esperat). Si se sumen les dues infraestructures, els ingressos aconseguits són d’1,4 milions i els beneficis s’enfilen fins als 660.477 euros.

Distribució i perfil
Segons les dades recollides pel Comú, el mes amb una major afluència va ser l’agost, quan es van registrar un total de 52.407 visitants entre les dues infraestructures. A més, el cònsol ha apuntat que entre els mesos de juny i agost es van concentrar tres quartes parts de les entrades obtingudes.

Pel que fa al perfil dels visitants, segons l’enquesta realitzada a més de 3.000 clients que havien comprat l’entrada per internet, l’edat mitjana del comprador va ser de 42,6 anys i la majoria de persones que han estat en un dels dos atractius ho han fet amb la família (45,9%), seguit de les parelles (37,7%), els amics (12,4%) o sols (3,1%). De mitjana els grups estaven formats per 3,3 persones.

Quant a la procedència, el 76% dels visitants procedien d’Espanya i entre aquests, el 80% de Catalunya, majoritàriament de les comarques de Barcelona, un 10% de València i un 3% de Madrid. També hi va haver un 11% d’assistents d’Andorra i un 7,1% de francesos. En aquest sentit Francesc Camp ha explicat que un dels reptes per a l’any que ve és aconseguir més públic gal.

El cònsol també ha destacat que el 86% dels visitants que havien comprat entrada per internet havien fet nit al país. De mitjana es van quedar 3,1 nits i van visitar també altres instal·lacions com Caldea o el mirador de Tristaina. També ha destacat que el pont ha fet créixer l’afluència de visitants a la parròquia, ja que un 56% no hi haurien acudit si no hi hagués hagut el pont.

Els negocis, contents i notant l’impacte
El 75% dels 135 negocis enquestats de la parròquia consideren molt positiva la iniciativa del pont tibetà. Un 36% dels empresaris consideren que la instal·lació ha tingut un impacte positiu en el seu establiment, un 31% molt positiu i un 30%, cap impacte. Pel que fa a la facturació de les empreses, un 40% dels empresaris reconeix que ha vist incrementats els seus ingressos i d’aquests, un 19% afirma que l’increment de la facturació és de més del 10%.

Pel que fa a la valoració dels visitants, el pont obté un 8,6 sobre 10 i el mirador un 8,1.

Camp ha explicat que de cara a l’any vinent es faran algunes millores en els accessos i serveis oferts. Pel que fa al preu, ha apuntat la voluntat de mantenir-lo, ja que s’ha vist que és assumible.

pont tibetà
mirador del roc del Quer

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte