Diari digital d'Andorra Bondia
El projecte d’inclusió laboral d’Autea i ASDA supera la primera fase
El projecte d’inclusió laboral d’Autea i ASDA supera la primera fase

El projecte d’inclusió laboral d’Autea i ASDA supera la primera fase


Escrit per: 
M.P.A. / FOTO: J.G.

La primera fase de la implantació del projecte La Casa de Carlota al Principat es va portar a terme durant la jornada d’ahir. Es tracta d’un projecte d’inclusió laboral de persones amb síndrome de Down i Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) en un estudi de disseny professional. La iniciativa està liderada per l’Associació d’Afectats d’Autisme a Andorra (Autea) i l’Associació per la Síndrome de Down d’Andorra (ASDA) en col·laboració amb la Fundació Julià Reig i Andbank. 
Ahir al matí es van fer dos tallers de pintura que van comptar amb la participació de vint  persones majors de 18 anys amb síndrome de Down i amb TEA, acompanyades pels seus cuidadors. Segons va explicar la vocal d’Autea, Inés Martí, la majoria dels participants tenien entre 18 i 35 anys, però n’hi va haver un de 50 que es va mostrar molt actiu i “emocionat” durant l’activitat. El fundador i director de la iniciativa, Josep Maria Batalla, va orientar els tallers, que van tenir lloc a la sala de conferències d’Andbank. “Uns tallers fantàstics en un espai impressionant”, així va resumir precisament Batalla l’experiència dels tallers.  Una activitat que havia de servir per detectar el talent artístic d’aquestes persones i fer una primera selecció de candidats per formar part d’una experiència d’èxit a Barcelona, des del 2013, i a Medellín, des de fa dos anys: un estudi de disseny “que treballa amb i des de la diversitat”, segons el seu fundador. 
La clau de l’èxit, tal com va explicar Batalla, durant la xerrada per presentar el projecte a familiars i empreses del país, a la tarda, és que gràcies a aquesta diversitat que s’integra en una agència de màrqueting “clàssica” es genera un tipus de publicitat molt diferent, amb un segell propi molt atractiu per a les marques importants. I és que, “sense aquesta diversitat, La Casa de Carlota no podria funcionar”. El projecte no va néixer per fer una acció social benèfica per a persones amb discapacitat, sinó que es tracta d’un estudi de disseny totalment professionalitzat i orientat a resultats. Ara bé, sí que entre els seus objectius hi ha el de lluitar contra els prejudicis i treballar amb talents diferents. 
Per implementar el projecte al país, segons Batalla, cal que les marques andorranes recorrin a les empreses de màrqueting del país per fer les seves campanyes i que s’adonin de l’impacte social que suposa treballar amb un estudi de disseny que integra les diferències per fer un “producte diferent”. Per la seva banda, Martí va assenyalar que ara s’acabarà de fer la valoració dels candidats, es parlarà amb les famílies, es resoldran les qüestions de logística i es treballarà per implicar-hi les empreses. 

 

 

 

la casa de carlota
autisme
síndrome de down

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte