Diari digital d'Andorra Bondia
 Una trentena de professionals integren la plantilla del SAD.
Una trentena de professionals integren la plantilla del SAD.

El Servei d’Atenció Domiciliària atén 327 persones el 2020


Escrit per: 
Redacció / Foto: BonDia

El Servei d’Atenció Domiciliària (SAD) va atendre un total de 327 persones el 2020, segons es desprèn de la resposta a la pregunta adreçada al Govern pel conseller general del partit socialdemòcrata, Carles Sánchez. D’aquests 327 usuaris, 245 van abonar la totalitat del cost del servei, mentre que 68 van gaudir d’una exoneració total del mateix. Pel que fa a les persones ateses en el primer semestre del 2021, n’han estat 224, 162 de les quals van pagar el cost total del servei i 51 en van ser exonerades. 

Pel que fa a la plantilla, actualment està integrada per la cap  d’àrea de Serveis Sociosanitaris, una coordinadora de la unitat de gestió i seguiment del SAD, una coordinadora de la unitat de valoració de les necessitats al domicili, 28 treballadores familiars i una administrativa.

El total d’hores que van realitzar aquests professionals el 2020 va ser de 25.345,5; mentre que els primers mesos d’aquest any han estat 13.631,5. Això sí, s’especifica que aquestes hores corresponen a les hores facturades al SAD. Per tant, no s’inclouen ni el temps de desplaçaments, seguiment, reunions de coordinació, formació i vacances de les treballadores familiars. 

El ministeri d’Afers Socials també informa que durant els exercicis pressupostaris dels anys 2020 i 2021, no ha efectuat cap contractació de serveis d’atenció domiciliària privats per cobrir les necessitats de servei. Per contra, ha atorgat, d’acord amb l’article 32 del Reglament de les prestacions econòmiques dels serveis socials i sociosanitaris, ajuts econòmics ocasionals per accedir al Servei d’Atenció Domiciliària a famílies que han contractat serveis d’atenció domiciliària privats per complementar el servei d’atenció domiciliària prestat pel Govern.

Quant a les empreses privades que ofereixen aquest servei al país, se’n detallen quatre: A Prop Teu, Cuida’m, Som Salut i Sanno Serveis Assistencials. Igualment s’assenyala que perquè les empreses puguin oferir aquest servei han d’obtenir l’autorització administrativa del Govern per a l’obertura i el funcionament, i han de complir els requisits funcionals i materials, així com els requisits legals per poder executar-lo. 

En relació amb la concertació entre el sector públic i el sector privat en aquesta matèria, es comunica que les entitats privades nacionals i estrangeres poden col·laborar amb les administracions públiques i formar part del sistema de serveis socials i sociosanitaris sempre que hagin obtingut l’autorització i l’acreditació preceptives per actuar com a entitats col·laboradores. Pel que fa a la concertació, el Govern pot subscriure convenis de concertació amb entitats col·laboradores per disposar de l’oferta de serveis necessària per fer efectiu l’accés garantit als serveis regulats a la Llei de serveis socials i sociosanitaris.

Finalment, Afers Socials explica que no té constància formal de mala praxi o intrusisme al SAD, però que en cas que el servei d’Inspecció Social i Sociosanitari constatés una infracció ho ha de posar en coneixement del titular del ministeri competent perquè, si ho considera, incoï un expedient sancionador. Durant aquest procés es podrien establir també mesures cautelars que podrien consistir en la clausura provisional o la suspensió de la prestació. 

servei
Atenció
Domiciliària

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte