Diari digital d'Andorra Bondia
El futur del turisme a Andorra passa per diversificar l’oferta en àmbits com són l’esport, la gastronomia, la salut i la cultura.
El futur del turisme a Andorra passa per diversificar l’oferta en àmbits com són l’esport, la gastronomia, la salut i la cultura.

El turisme no preveu la recuperació fins a la segona meitat del 2022


Escrit per: 
M. P. A. / Fotos: Facundo Santana

Fins a mitjans del 2022, el sector turístic no preveu tornar a recuperar els nivells d’afluència i de facturació que tenia abans de la pandèmia. Aquesta és “la sensació” que va expressar la cap de màrqueting de Caldea, Toni Navarro, en la taula rodona que va tenir lloc ahir organitzada per Skål Club d’Andorra per debatre sobre el futur del turisme a Andorra. Es tracta d’una previsió, va aprofundir Navarro, compartida per altres agents implicats segons la qual “la recuperació serà més lenta en el nostre sector que en d’altres àmbits”. De tota manera, va continuar, si aquest agost anés com el de l’any passat es donarien per satisfets.

La necessitat de “fer evolucionar el model turístic” per atraure un client amb més poder adquisitiu va ser un dels aspectes que van posar sobre la taula diversos dels participants. Per aconseguir-ho, el president d’Ski Andorra, Francesc Camp, va apostar per una reducció de llits d’establiments hotelers, ja que d’aquesta manera “el preu de les habitacions pujaria”, ja que “l’oferta tan agressiva que tenim fa baixar els preus”. Per donar sortida a aquests allotjaments turístics, es podrien reconvertir en residències per a gent gran i residències universitàries, va manifestar Camp. Al seu parer, l’evolució del sector passa perquè el turisme sigui més sostenible, fugi de la massificació, doni importància a la seguretat i aposti per la proximitat.

També el president de l’Associació de Comerciants de Riberaygua i Travesseres, Antoni Miralles, es va referir a la necessitat de reorientar el comerç “d’una manera radical” perquè en el futur els clients tindran major poder adquisitiu. En aquest sentit, va advocar per un comerç que es distingeixi per la diferenciació de models i marques, renovat i al dia quant als sistemes de comunicació. Però en el que més va insistir és en la necessitat de formació i qualificació dels empleats, un aspecte que durant la pandèmia s’hauria pogut incentivar i s’ha desaprofitat, de manera que a causa de la crisi  provocada per la Covid una de les partides que les empreses s’han estalviat és aquesta. També va remarcar que “falta voluntat per part de la gent per cultivar-se”.

Finalment, el president de l’Associació d’Agències de Viatge, Jaume Escoda, va posar l’accent en l’afectació del canvi climàtic a Andorra com a destí de neu, ja que aquest any ha caigut la meitat de la neu que d’altres anys, va dir. També va afegir que cal reflexionar perquè surt més barat anar a esquiar a d’altres països que aquí.

turisme
recuperació
2022
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic