Diari digital d'Andorra Bondia

Els centres es faran càrrec de les tauletes a primera ensenyança


Escrit per: 
Redacció/Agències Foto:SFGA

A diferència del model utilitzat a la segona ensenyança, en què cada alumne és responsable de portar la seva pròpia tauleta, en el cas de primera ensenyança aquests dispositius ja formaran part del material curricular dels centres, de manera que seran aquests els que se’n faran càrrec.
Així ho va explicar ahir la ministra d’Educació i Joventut, Roser Suñé, en el transcurs de la visita que va fer a l’Escola Andorrana de segona ensenyança d’Ordino per valorar la implementació del Pla estratègic de renovació i millora del sistema educatiu andorrà (Permsea) a primer i segon curs d’aquest cicle, on va aprofitar per confirmar que el Permsea, tal com estava previst inicialment, s’implantarà al tercer cicle de primera ensenyança –5è i 6è curs– ja el curs escolar 2014-2015.
En aquest sentit, Suñé, que va precisar que el ministeri ha proposat estendre l’ús de les tauletes a aquest tercer cicle de primera ensenyança després de considerar l’experiència d’ús dels iPads a l’aula i el treball de programació i planificació educativa que s’està portant a terme, va explicar que la decisió del canvi de model per a la implantació d’aquests dispositius s’ha pres perquè es considera que el nivell dels alumnes per l’edat i pels hàbits de treball que requereixen aquests cursos és diferent dels de primer i segon de segona ensenyança, que tenen “un treball més autònom”.
En aquest sentit, la ministra va destacar que les tauletes estaran a disposició dels grups quan els docents “ho considerin necessari per al desenvolupament dels projectes”.
L’ús de la tauleta és fonamental en la implantació d’aquest nou model educatiu, basat en l’ensenyament per competències, que es vol tirar endavant. En aquesta línia, la ministra i la directora de l’Escola Andorrana, Ester Vilarrubla, van destacar que “tenim clar l’eix metodològic, el treball en grup i l’aprenentatge per competències i, al voltant d’això, les eines que s’han de fer servir”. Per tant, confirmen la tria de la tauleta com a eina de treball i volen transmetre la responsabilitat de l’ús i les aplicacions de la tauleta per a l’aprenentatge i per al creixement personal dels alumnes, van indicar. Durant la primera ensenyança, doncs, es vol ensenyar “els processos” per arribar a la segona ensenyança amb la tauleta com a eina individual i amb l’assimilació d’aquesta eina dins del treball pedagògic.
I és que, segons s’apunta des del ministeri d’Educació, els centres escolars que ja treballen de forma quotidiana amb les tauletes constaten com l’ús de les tecnologies digitals contribueix significativament a millorar el compromís, l’actitud i la motivació dels alumnes a l’hora d’afrontar nous aprenentatges. L’encaix de l’eina en la nova metodologia ajuda a prendre consciència dels progressos en la construcció de coneixement, fomenta el desenvolupament de les competències digitals, potencia la interacció entre companys i amb la resta de la comunitat educativa, i incentiva la creativitat i l’aprenentatge autònom, al mateix temps que facilita l’aprenentatge col·laboratiu i el treball en equip.
Així, els alumes van aprofitar la visita de la ministra i la directora de l’Escola Andorrana al centre ordinenc per mostrar el treball realitzat en grup amb el nou sistema d’aprenentatge per competències i amb l’ús de l’iPad. Segons van explicar Suñé, la cap d’estudis de l’escola, Maite Casals, i Vilarrubla, la nova metodologia fomenta el treball en grup, ensenya a prendre decisions i a respectar les decisions dels altres, millora la creativitat, promou el desenvolupament de les competències digitals i millora la motivació dels alumnes.
A més, es fa una avaluació setmanal dels coneixements que s’han d’assolir en cada unitat de treball i un informe mensual amb les competències adquirides, fet que permet un seguiment més gran per part dels centres i les famílies, segons van apuntar.
D’altra banda, la ministra va assenyalar que la implementació del pla ha donat més “cohesió” entre el ministeri i les escoles per la implicació en un projecte comú, progressar en la visió pedagògica i millorar la pràctica educativa. Encara que Vilarrubla va reconèixer que “hi ha coses que anem reajustant”, com el temps o el tipus d’activitats programades, Casals va afirmar que els principals reptes en la implantació del Permsea es deuen al factor de novetat.

Número de vots: 216
Comentaris: 2

Comentaris

Les empreses del País podran competir en igualtat de condicions en la venda del iPad's? O ja tenen un "acord" signat amb alguna en concret?
Això de les tauletes es una pijada!!!

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic