Diari digital d'Andorra Bondia
Els comerciants volen que el segell  de qualitat sigui un valor afegit
Els comerciants volen que el segell de qualitat sigui un valor afegit

Els comerciants volen que el segell de qualitat sigui un valor afegit


Escrit per: 
P.G. / FOTO: J.G.

Els comerciants es mostren escèptics davant l’anunci fet per la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis de crear una certificació de qualitat dels establiments, en el marc del pla de reactivació del sector. Aquesta certificació de qualitat hauria de tenir un valor afegit per als comerciants, “perquè si no és així potser no es mostraran participatius”, va comentar Antoni Miralles, vicepresident de l’Associació de Comerciants de Riberaygua i Travesseres.

Aquest certificat de qualitat, que els establiments hauran d’aconseguir complint un seguit d’ítems que un inspector (mistery shooper) avaluarà en cada establiment de forma anònima, “s’ha de definir bé, perquè el comerciant vol saber com es reflectirà, si es posarà un segell a la porta, si això significarà un increment dels clients o quins beneficis li pot aportar com a negoci”, va comentar Miralles, que va explicar que si el comerciant no té clars quins avantatges tindrà la certificació s’hi pot mostrar reticent. 

A més, el representant dels comerciants també va assenyalar que s’haurà de fer una campanya divulgativa “i didàctica” sobre què significa aquesta qualificació de cara al client. Miralles va considerar que qualsevol acció que vulgui millorar la qualitat i l’atenció dels comerços és positiva, “però s’ha d’explicar i concretar bé” perquè, segons el portaveu dels comerciants, “en aquest país han volgut fer un etiquetatge dels hotels i encara són incapaços de posar-lo en marxa”, va remarcar. 

Per la seva banda, la presidenta dels comerciants de l’avinguda Meritxell, Sònia Yebra, va manifestar que aquesta certificació de qualitat “és una de les cent mesures a aplicar en el pla estratègic global del comerç, però encara queda definir-la”. Tot i això, Yebra considera que si està dissenyada com “una mesura que vol regular la qualitat en el comerç i donar més seguretat al client, benvinguda sigui”, va remarcar. 

Des de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis, el president, Marc Pantebre, va explicar que aquesta acreditació seria atorgada per la mateixa Cambra, però encara queda per matisar si serà obligatòria per a tots els establiments i la manera de destacar la certificació. 

ORGANISME DE GESTIÓ
Si la certificació de qualitat és una mesura a aplicar a mitjà o a curt termini, encara és més prioritària dins del pla estratègic global la creació de l’organisme de gestió de l’eix comercial central, que vindria a ser l’avinguda Carlemany i Meritxell, sobretot. En aquest sentit, Yebra va manifestar que la comissió encarregada encara no ha creat l’esmentat organisme, però “serà un punt a curt termini perquè a partir de llavors es podrà tirar endavant tota la resta de mesures que prevegi el pla estratègic”. Un cop es creï, aquest organisme de gestió serà l’encarregat d’establir i tirar endavant el pla de màrqueting i de dinamització de les principals avingudes comercials. 

Durant l’estiu, els comerciants, la Cambra de Comerç i el Govern han paralitzat el funcionament de les comissions creades per desenvolupar el pla estratègic global i ara, aquest mes de setembre, es preveu que es tornin a activar per començar a desenvolupar algunes de les mesures que ja s’ha apuntat que són a curt termini perquè  se’n pugui executar d’altres tot seguit. 

comerç certificació de qualitat establiments reactivació

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte