Els radars de tram, encara a prova
Avui s’havia marcat com a data clau perquè els dos radars de tram nous estiguessin operatius. En concret, es tracta dels radars de tram de la carretera general 1, des de la frontera fins al Punt de Trobada, i el de la carretera general 2, des de la sortida del túnel de les Dos Valires fins al túnel de Radio Andorra. Però aquests dispositius han tingut un nou retard. En un primer moment, es volia posar-los en funcionament el mes de desembre passat, però es va decidir canviar “per qüestions tècniques” el radar de la CG1 que, en un principi, havia d’anar des de la sortida de Sant Julià, per la zona dels centres comercials. Ara, el segon retard en la posada a punt d’aquests dos radars ha estat perquè encara es troben en fase de proves, segons va assegurar ahir el director de mobilitat, Jaume Bonell, que va remarcar que dimarts vinent encara haurà de venir l’empresa que ha de certificar que les calibracions de velocitat que s’estan fent en ambdos dispositius són les correctes i homologar-les. La certificació no es tindrà fins després de dos o tres dies i, per tant, fins a finals de la setmana que ve no s’espera que estiguin operatius.
Des de Mobilitat, reconeixen que el tram de la CG1 serà inutilitzat en certs moments del dia, per ser un punt on es produeixen retencions diàries de sortida del Principat i, en certs moments de l’any, d’entrada. Tot i això, Bonell va destacar que és un dels trams “en què els vehicles van a més velocitat” de tota la xarxa viària, malgrat que la velocitat màxima permesa és de 90 km/h a gran part del tram.
Bonell destaca que, a les set del matí, o els diumenges d’arribada, en aquest tram, “és salvatge la velocitat” que agafen molts cotxes. Tot i això, Bonell destaca que la col·locació dels radars “no és per política recaptatòria, sinó perquè els vehicles adaptin la velocitat a cada tram i per buscar una velocitat més unificada”, va remarcar Bonell.
Tot i això, en moments de retenció, aquest radar quedarà pràcticament inutilitzat.