Diari digital d'Andorra Bondia
Esquiadors a les pistes d’esquí de les Valls del Nord.
Esquiadors a les pistes d’esquí de les Valls del Nord.

Els receptius estan preocupats per la incertesa a l’entorn de Vallnord


Escrit per: 
M.S.C. / Foto: Jonathan Gil

“Aplaudim que Ordino Arcalís i Pal Arinsal hagin conservat la marca però cal que serveixi per alguna cosa”. Així es van expressar des de l’Associació d’Agències de Viatges d’Andorra (AAVA) a l’hora de parlar del futur de Vallnord. La qüestió és que els receptius estan preocupats per la incertesa que hi ha a l’entorn de les pistes d’esquí de les Valls del Nord. Recorden que Pal Arinsal i Ordino Arcalís van anunciar que mantindran la marca tres anys més però es pregunten “i després, què?”. Pel sector, la situació generada al si d’aquesta societat el maig passat pot crear neguit als mercats o pèrdua de marca. 
Al mateix temps, assenyalen que les agències receptores requereixen de més d’un any d’antelació per comercialitzar aquests productes. “Els mercats internacionals com Holanda, Regne Unit, Bèlgica o Alemanya els tractem amb més d’un any a l’avança”, apunten i afegeixen que la incògnita sobre el que passarà amb Vallnord suposa un problema a l’hora de comercialitzar-ho. És per això que des de l’entitat professional es demana a les estacions que “ens avisin amb el màxim de temps” de les seves intencions. El fet és que el sector tem que la solució adoptada pels camps de neu de la Massana i Ordino només serveixi per ajornar el problema uns anys sense resoldre’l. Amb tot, no perden l’esperança i assenyalen que potser el que vindrà “serà millor”.
Ara per ara, l’entitat afirma que necessita informació sobre el futur de la marca i es posa a disposició dels dos socis als quals ofereix tota la col·laboració.
A principis de juny, Pal Arinsal i Ordino Arcalís van acordar donar-se fins al maig del 2022 per definir el futur de Vallnord. Així, durant aquests tres anys es mantindrà la societat i també la marca, que podrà ser utilitzada per qualsevol dels dos socis (EMAP i Secnoa). A més, van pactar mantenir el forfet conjunt de temporada pel mateix període de temps tot i que amb un nom diferent. El passi s’anomenarà des d’aquest hivern Valls del Nord, s’ha començat a comercialitzar des de l’1 de juliol i té el mateix preu per als residents de totes les parròquies (ha registrat un increment de fins al 12,7%). En aquell moment els cònsols de la Massana i Ordino van explicar que en lloc de la dissolució immediata de la societat s’havia assolit un acord que donava un marge de maniobra confortable i suficient per prendre una decisió sobre el futur de la marca amb tranquil·litat, de forma planificada i evitant cap canvi sobtat. També van aprofitar per recordar que durant els darrers anys s’ha fet una inversió important en la marca i això té el seu procés d’amortització. Quant al futur, els mandataris comunals van detallar que durant aquests tres anys, les dues societats estudiaran la fórmula que més convingui i que menys afecti els mercats. Així mateix va quedar clar que tot i que Pal Arinsal seguirà fent ús de la marca durant aquest període, a Ordino Arcalís la seva presència anirà perdent pes. De fet en aquell moment no es va poder precisar en què s’utilitzaria.

Política turística
L’Associació d’Agències de Viatges d’Andorra celebra que el Govern liderat per Xavier Espot aposti per donar continuïtat a la política turística impulsada en les dues anteriors legislatures. Assegura que les accions que es van posar en marxa durant els mandats d’Antoni Martí han estat positives per al sector. És per això que “aplaudim la política de continuïtat”, expliquen.
Una de les iniciatives de més calat impulsades per l’exministre de Turisme Francesc Camp és l’espectacle del Cirque du Soleil. De de l’AAVA afirmen que creuen en aquesta acció perquè “ha ajudat a omplir el mes de juliol, que abans era temporada baixa”. Per això són del parer que el Cirque du Soleil ha de continuar en el futur. “Demanem que no el treguin” perquè “és un atractiu més”.
Des de l’associació es posa en relleu que en els darrers anys s’ha fet una gran passa endavant cap a la desestacionalització de l’oferta turística. Indiquen que “s’han fet esforços” en aquest sentit i que “anem pel bon camí”. És per aquest motiu que demana continuar treballant amb aquest objectiu.

receptius
preocupats
incertesa
entorn
Vallnord
Número de vots: 116
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic