Diari digital d'Andorra Bondia
Sessió telemàtica en confinament d'uns professionals de la Fundació.
Sessió telemàtica en confinament d'uns professionals de la Fundació.

Els serveis diürns de la FPNSM acolliran tots els usuaris a partir de la setmana que ve


Escrit per: 
M.P.A./ Foto: FPNSM

Els serveis diürns de la Fundació Privada Nostra Senyora de Meritxell (FPNSM) acolliran a mitjans de juny una cinquantena d’usuaris que actualment encara resten als seus domicilis i se sumaran així a la vintena que ja s’han reincorporat des de la segona quinzena de maig al centre de dia, el servei ocupacional Xeridell i el programa d’educació amb suport intensiu Edes. Ho faran en el marc del pla de desconfinament gradual dissenyat per la mateixa fundació, seguint les recomanacions i instruccions del ministeri de Salut. Així ho va explicar la directora d’aquests serveis, Agatha Moya.

De fet, els serveis diürns van obrir les portes el passat 19 de maig per activar els tractaments sanitaris de logopèdia i fisioteràpia per als usuaris amb més necessitats i també ho van fer els d’aquelles famílies que ho requerien per motius laborals i sobrecàrrega del cuidador principal, entre d’altres. Ara per ara es treballa amb grups reduïts d’entre cinc i set usuaris, que són atesos per dos professionals, sempre segons les mesures adequades de prevenció, protecció i distanciament interpersonal.

Durant el temps de confinament, tots els professionals han treballat a distància amb els usuaris i les seves famílies. Una tasca que s’ha traduït en l’oferta telemàtica d’activitats d’estimulació cognitiva, sensorial i motriu; d’informació i col·laboració en l’aplicació de les mesures de protecció i higiene i també s’ha fet un abordatge de l’estat emocional tant de l’usuari com dels seus familiars. Igualment, es van activar els serveis especialitzats en rehabilitació a domicili i el servei telefònic d’atenció psicològica gratuït que va activar conjuntament amb el col·legi de psicòlegs d’Andorra. Segons Moya, la dificultat més important que han detectat durant aquest temps ha estat precisament la relacionada amb la tecnologia, ja que algunes famílies no disposen d’ordinador, tablets o smartphones, però s’han buscat alternatives, com ara l’ús de trucades convencionals per mantenir el contacte i poder acompanyar els usuaris.

Ara per ara, el retorn progressiu a la “normalitat” l’encaren “amb molta seguretat i tanquil·litat”, des d’una atenció personalitzada i individualitzada, ja que la reincorporació ha estat progressiva, remarca la directora. Per anar treballant amb els usuaris les mesures de protecció i higiene i les noves maneres de relacionar-se a causa de la Covid-19, han preparat una sèrie de tallers formatius adaptant el contingut. Moya assenyala que de moment prefereixen no fer entrar persones externes a la Fundació, per això seguiran sessions telemàtiques entre els col·laboradors externs i els usuaris. Mentre les mesures de seguretat i protecció ho permetin, es faran activitats sociolúdiques, esportives i culturals a la comunitat per “retornar a l’essència dels nostres serveis, la inclusió”, conclou.

serveis diürns
residència l’Albó
acollir
juny
usuaris
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic