Diari digital d'Andorra Bondia
Filloy i Sansa en la visita a la CG-3 a l’alçada de la rotonda d’Anyós, avui.
Filloy i Sansa en la visita a la CG-3 a l’alçada de la rotonda d’Anyós, avui.

Els tres carrils reversibles a la rotonda d’Anyós, enllestits d'aquí un any


Escrit per: 
Mireia Suero Comellas / Foto: SFGA

Els tres carrils reversibles entre la rotonda del túnel de les Dos Valires i la rotonda d’Anyós estaran totalment acabats el maig de l’any que ve. Ara, el Govern ha adjudicat la segona fase de l’obra, que permetrà guanyar uns quatre metres per cada costat de la via. El projecte consisteix en la construcció d’una voravia de tres metres per la banda esquerra en sentit pujada i l’eixamplament de la carretera pel cantó de la vall, que permetrà mantenir el carril bici i habilitar una vorera pel costat dret. Aquesta fase tindrà un cost d’1,5 milions d’euros i anirà a càrrec de l’enginyeria Suport i la constructora Unitas. Els treballs s’allargaran un any, ja que cal treure la roca de la banda de la muntanya, i tindran afectació sobre la circulació tenint en compte que en alguns moments no es podran mantenir els tres carrils.

Quan es disposi dels tres carrils enllestits, s’equiparan amb indicadors que permetran convertir-los en reversibles. El nou ministre de Territori i Habitatge, Víctor Filloy, ha destacat que aquesta era “una obra molt demanada per la població de la Massana i Ordino, perquè als matins era un punt negre amb moltes retencions”. És per això que va exposar que “era molt necessari continuar l’eixamplament”. 

Després de visitar aquesta zona, Filloy i la cònsol menor de la Massana, Eva Sansa, s'han desplaçat a l’entrada d’Arinsal, on avui han començat les obres de construcció d’un tram de la voravia de la CG-5, entre aquest poble i Erts. Els treballs consisteixen en la construcció d’una vorera al marge esquerre en sentit pujada d’una llargada de 180 metres. A més, amb la intervenció es rectificarà el revolt ubicat al punt quilomètric 0+260, que ha de guanyar espai cap al talús del riu. El cost dels treballs puja a 750.000 euros, aniran a càrrec de Silvagrina-Adserà i Progec, i tindran una durada de sis mesos.

Filloy ha explicat que el projecte suposa la construcció d’un nou tram de la voravia que ha d’acabar connectant la Massana i Arinsal. Amb l’obra se segueix donant resposta a la proposta guanyadora del Pressupost participatiu de l’any 2019, en què 964 vots dels 1.737 emesos van apostar pel projecte de construcció d’una voravia entre la Massana i Arinsal en un indret on hi ha una circulació important a peu durant els mesos d’hivern. Encara, però, quedarà un tram per unir Erts i Arinsal a peu. El ministre de Territori i Habitatge ha afirmat que la voluntat de l’Executiu és continuar amb la construcció de la voravia entre la Massana i Arinsal fins a tenir-la enllestida. Així ha anunciat una nova acció de cara a l’any que ve.

La cònsol menor de la Massana ha declarat que “aquesta és una demanda reiterada de la població” i va agrair la feina del Govern perquè “cal preservar la seguretat de les persones que hi passen”. Ni el Govern ni el Comú han pogut precisar avui quants metres de voravia falta per completar entre els pobles de la Massana i Arinsal.

Rotonda
Anyos
voravies
la Massana

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte