Diari digital d'Andorra Bondia

Els usuaris del bus turístic destaquen que ha fet canviar la imatge del país


Escrit per: 
Redacció

El servei de bus turístic s’està consolidant dins l’oferta del país i també està servint perquè els visitants canviïn la percepció del Principat.

Aquestes són dues de les conclusions que destaquen des d’Andorra Turisme a través de les dades de freqüentació aconseguides al llarg de l’any passat i també mitjançant les enquestes de satisfacció que es van fer entre els usuaris.
D’aquesta manera, cal assenyalar que aquest servei el van utilitzar al llarg de l’any passat 3.094 visitants i que la demanda més gran es va donar durant els mesos d’estiu, en què el creixement registrat va ser molt notable. Així, mentre que entre als mesos de gener i juny la mitjana de persones que van fer servir el bus turístic per conèixer el país es va situar en unes 150 persones per mes, al juliol i a l’agost la demanda es va multiplicar.
Al juliol, el volum d’usuaris de les diferents rutes que ofereix el bus turístic es va elevar a 490 i a l’agost es va arribar a la xifra de 719. Al setembre es va donar també una bona afluència, amb 443 usuaris, i ja a l’octubre la xifra es va situar per sota dels 270 ‒concretament van ser 269‒. Al novembre hi va haver 185 persones que van adquirir un dels tiquets per fer una de les rutes i al desembre la xifra es va quedar en 140.

Rutes tres dies a la setmana
S’ha de destacar que s’ofereix rutes tres dies a la setmana i que són les de dissabte les que tenen una acceptació més gran, amb el 37% del total de visitants. Un altre 33% es decanta per fer els itineraris que s’ofereixen els dimarts i, finalment, un altre 30% escull els que tenen lloc els dijous.
Tal com ja s’ha esmentat anteriorment, els usuaris que opten per aquest servei són convidats a omplir una enquesta amb una sèrie de preguntes que serveixen, entre altres coses, per valorar el seu nivell de satisfacció. D’aquesta manera, cal assenyalar que un 64% dels enquestats manifesten que després d’haver fet servir aquest servei la seva impressió és molt bona. Un altre 34% qualifica com a bona l’experiència del bus turístic i només un 1,59% exposa que ha estat regular.
Per tant, s’ha de remarcar que el grau de satisfacció dels usuaris és molt elevat, tal com assenyalen des d’Andorra Turisme. En aquest sentit reiteren que “el 98% dels que van respondre el qüestionari estan molt satisfets o satisfets amb el bus turístic”.
I precisament un altre dels aspectes que posen en relleu des d’Andorra Turisme és que el 80% dels enquestats van manifestar que la imatge que tenien del país havia canviat després de la realització d’alguna d’aquestes rutes turístiques. D’aquesta manera, es posa en evidència que aquest servei “permet” als visitants “millorar el coneixement” del país i canviar la imatge que en tenen com a destinació turística. És a dir, que aquest producte fa que els turistes vegin els diferents atractius del país.

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte