Diari digital d'Andorra Bondia

Els usuaris del servei de teleatenció de la Creu Roja s’incrementen el 2010


Escrit per: 
M. F.

 

El servei de teleatenció domiciliària de la Creu Roja Andorrana va experimentar un creixement destacable al llarg del 2010. D’aquesta manera, tal com destaca la responsable de l’àrea Social, Anna Arias, s’ha passat dels 185 usuaris amb què es va tancar el 2009 als 212 a 31 de desembre de l’any passat.

Des de l’entitat exposen que aquest creixement ve motivat en part per la difusió que s’ha anat fent d’aquest servei i, per tant, del coneixement i la conscienciació més grans de les famílies i les administracions de la utilitat d’aquest aparell, i fan una valoració molt positiva d’aquestes xifres.
D’aquesta manera, Arias remarca que la societat és cada vegada més conscient de la utilitat de facilitar a la gent gran o a altres persones que ho necessitin un aparell de teleatenció a domicili, que permet que els usuaris puguin “continuar vivint en el seu entorn el màxim de temps possible, i afavoreix una millor qualitat de vida i permet que continuïn sent autònoms i independents”.
Al llarg de l’any passat des de la Creu Roja Andorrana van continuar organitzant campanyes per donar a conèixer el servei que s’ofereix a través d’aquesta teleatenció, i així exposen que s’ha fet especial incidència en la distribució de díptics per totes les parròquies. A més a més, s’ha fet anuncis en premsa i xerrades informatives als casals de la gent gran o en altres punts d’interès, per explicar els beneficis que té aquest servei.

51 altes
Segons les estadístiques facilitades per la Creu Roja, al llarg de l’any passat es va registrar 51 contractes d’alta al servei i cal assenyalar que el mes en què hi va haver una demanda més elevada va ser el febrer, amb deu, seguit del mes de maig, amb set contractacions, i després els altres mesos amb més peticions van ser el juny i el desembre, amb sis contractacions cadascun. La resta d’usuaris que estan ara donats d’alta són persones que ja havien demanat l’aparell en anys anteriors i que el continuen fent servir.
La majoria dels usuaris són de la parròquia d’Andorra la Vella, i en aquest sentit cal assenyalar que són 85 els aparells de teleatenció donats d’alta en aquesta parròquia. Escaldes en té 39; Sant Julià, 33, i Encamp, 26, mentre que a la Massana hi ha 18 usuaris i a Ordino, 11.
Una altra dada posa en relleu que són més les dones que els homes els que requereixen aquest servei. De fet, la diferència és força important, ja que mentre que les dones que tenen l’aparell activat són 170, el nombre d’homes és tan sols de 42.
D’altra banda, cal assenyalar que la majoria dels usuaris és gent gran que viu sola o que passa moltes hores sense companyia i, per tant, moltes vegades necessiten aquest servei com a mitjà de suport per si tenen algun problema. Tal com remarquen des de la Creu Roja, moltes persones són usuàries d’aquest servei per poder mantenir l’autonomia i poder-se estar al seu domicili sense haver de ser traslladats a una residència o a la casa d’un familiar.

Activitats
Un altre dels aspectes que destaquen des de l’àrea Social de la  Creu Roja és l’elevada participació que hi ha hagut entre els usuaris del servei en les activitats socioculturals que els ofereixen des de l’entitat cada any. Arias recorda que l’èxit de les sortides és dels voluntaris socials de l’entitat, que “han realitzat una gran tasca perquè l’organització i la coordinació d’aquestes sortides estiguin a l’altura de les necessitats que tenen aquestes persones”. D’aquesta manera, destaca que hi ha moltes persones amb una mobilitat reduïda o amb un estat de salut més complicat que han pogut participar en aquestes propostes gràcies a l’ajuda dels voluntaris.
Tal com recorden des de la Creu Roja Andorrana, l’objectiu d’aquestes sortides temàtiques és diferent i cal destacar el de potenciar la convivència, les relacions intergeneracionals i la integració en l’entorn social dels usuaris del servei de teleatenció, molts dels quals surten de casa molt poc i, per tant, tenen en aquestes propostes una oportunitat molt bona de compartir experiències amb altres persones i tenir un contacte amb l’exterior.
Habitualment, per organitzar aquestes sortides la Creu Roja compta amb l’ajuda d’alguna corporació comunal, cosa que permet moltes vegades ampliar l’activitat que es porta a terme.
Cal recordar que aquests voluntaris socials de la Creu Roja Andorrana també s’encarreguen de visitar els usuaris de la teleatenció de tant en tant i que, a més a més, des del mateix servei es manté un contacte freqüent per avaluar com es troba  la persona.

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte