Diari digital d'Andorra Bondia
Caubet va presentar ahir els resultats del baròmetre de satisfacció del 2018.
Caubet va presentar ahir els resultats del baròmetre de satisfacció del 2018.

Els usuaris troben deficiències en la informació que facilita la CASS


Escrit per: 
M.S.C. / Foto: Jonathan Gil

Tot i que el nivell de satisfacció dels afiliats i els empresaris amb la CASS es manté estable en el notable, tots dos troben deficiències en la informació facilitada. Aquest és l’aspecte més mal valorat en el baròmetre corresponent al 2018 (els afiliats li donen un 5,9 i els declarants un 6,1). El director de Comunicació, Relació amb l’assegurat i Mètodes, David Caubet, remarca que després de millorar la quantitat i la qualitat de la informació, el que demana ara l’assegurat és sentir-se acompanyat i ser més “empàtic”. És per això que ja s’ha demanat al personal tenir “orientació a l’usuari” i ara s’estan pensant accions formatives per corregir aquesta situació. 
Caubet va defensar que del que es tracta és d’anar “més al detall” després d’aplicar millores en l’accés a la informació amb la renovació de la pàgina web, la utilització d’un llenguatge més planer, la implantació de diferents nivells d’informació, i la introducció de l’administrativa social que acompanya en cas de tenir dificultats per entendre qualsevol tràmit.
A més, i en relació amb els afiliats, millora la satisfacció amb la gestió de les pensions (passa del 5,8 al 6,3), sobretot en el temps que triga i l’import de les pensions, encara que aquest darrer element és el que té una puntuació més baixa (4,8). A més, un 74% veu molt o bastant raonable la data de cobrament de la pensió i un 35% creu que els tràmits per accedir-hi són molt o bastant complexos. Quant als empresaris, mostren menys satisfacció amb l’import de les cotitzacions (5,8) tot i que veuen una millora en el sistema de pagament d’aquestes (ho valoren amb un 7,7). Caubet també va destacar la millora que detecten els usuaris en l’evolució del servei que presta la CASS els darrers anys. Així, un 43% dels afiliats diu que ha millorat molt o una mica per un 60% dels declarants. A banda, es constata que els afiliats utilitzen més l’oficina per a la realització dels tràmits amb la CASS (63%) mentre que les empreses prefereixen la pàgina web o el correu (71%). La parapública espera que amb el certificat digital creixin les gestions dels afiliats a través del web.
En relació a les incidències amb la CASS, només un 10% dels afiliats afirma haver-ne tingut alguna. Les principals tenen relació amb la manca d’informació (16%), problemes amb l’assistència mèdica (11%) i problemes amb la concessió o manteniment de les baixes de treball (11%). En el cas dels declarants, un 20% diu haver tingut una incidència. Aquestes fan referència a problemes amb les baixes de treball (25%), amb les cotitzacions (21%), i amb les altes (12%).
A l’últim, el baròmetre conclou que hi ha un fort desconeixement dels representants del consell d’administració de la CASS i les seves tasques (només un 20% en té coneixement). Així mateix, un 23% dels afiliats diuen conèixer la figura del defensor de l’afiliat (un 20% va afirmar el 2017 saber que existia la figura del mediador).
Caubet considera que superar la nota del 7 serà molt difícil, ja que la CASS té una missió fiscalitzadora. Tot i així va subratllar que l’enquesta demostra que la gent “està contenta amb la Seguretat Social”.

França controla els volants dels transportistes

L’enquesta assenyala més insatisfacció de les empreses amb la gestió dels volants de desplaçament de treball (sobretot pel que fa a la informació i el sistema de tramitació). El fet és que últimament, els transportistes s’han trobat que França realitza més controls als treballadors estrangers que s’hi desplacen. Això implica que els conductors han de tenir sempre amb ells un document que acrediti que estan coberts per la CASS. Així, si abans potser s’oblidava estar en disposició del volant (perquè era difícil que algú ho controlés), ara cal fer aquest tràmit més sovint. Caubet va recordar que el procés no és tan fàcil com el que s’ha de realitzar per obtenir la targeta sanitària europea, ja que es necessita un document diferent per a cada país on l’assegurat es desplaça. Tot i que la principal preocupació és amb França, la mateixa situació es pot donar amb Espanya.

usuaris
troben
deficiències
informació
facilita
cass

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte