Diari digital d'Andorra Bondia
Fins al 25 de setembre s’havien emès 1.518 certificats electrònics.
Fins al 25 de setembre s’havien emès 1.518 certificats electrònics.

En tres anys i tres mesos s’han atorgat 3.230 certificats electrònics


Escrit per: 
P.G.

La campanya de subvenció del certificat electrònic iniciada l’any passat  ha multiplicat de manera notòria l’interès per demanar la identificació electrònica per realitzar tràmits en línia. Les xifres són molt clares. L’emissió de certificats electrònics va començar el 2016. Aquell any se’n van atorgar 25. L’any següent, 68. A partir del 2018 es va iniciar la campanya de subvenció del certificat electrònic de persona física. El nombre total de certificats atorgats l’any passat va ser de 1.619. Aquest 2019, per tal de seguir incentivant la utilització del certificat electrònic s’ha ampliat la campanya de subvenció a totes les tipologies de certificat. Fins al 25 de setembre se n’han emès 1.518. Tenint en compte que la signatura electrònica arriba a meitat del 2016, aquests tres anys i tres mesos l’Administració ha lliurat un total de 3.230 certificats electrònics. 

Des del ministeri de Presidència, Economia i Empresa consideren que d’aquestes dades “se’n desprèn que la campanya de subvenció del certificat electrònic està sent positiva”.  Un altre factor que ha incrementat l’emissió de certificacions electròniques ha estat l’ampliació d’aplicacions que es fan en línia. Moltes empreses privades, així com entitats com FEDA, la CASS o Andorra Telecom han posat en funcionament aplicacions de confiança electrònica “i ha fet que el ciutadà i el teixit empresarial tingui cada dia més incentius a utilitzar el certificat electrònic”, valoren des de l’executiu.

Tràmits en línia
Pel que fa als tràmits, actualment es poden fer el dipòsit de comptes de les societats, el trasllat de residus, el certificat d’habitabilitat, certificacions d’obra pública, l’impost sobre la renda de les persones físiques i tràmits comunals. A tall d’exemple, més del 90 per cent dels tràmits del Comú de Canillo ja es fan amb el certificat electrònic. No obstant això, globalment és difícil estimar el nombre de tràmits fets amb el certificat electrònic perquè en la majoria de casos encara conviuen el certificat i el MIL. 
A nivell intern, l’Administració pública utilitza el certificat per a tràmits interns. Fins al setembre del 2019 s’han tramitat de manera electrònica més de 20.000 documents i més del 90 per cent de totes les publicacions al BOPA es fan de manera electrònica.
Com a projectes en curs, més enllà de la simplificació i la tendència a la digitalització de l’Administració, des del ministeri de Presidència, Economia  i Empresa s’està treballant en convenis de reciprocitat de certificacions electròniques en el marc de la negociació de l’acord amb la Unió Europea, en la implementació de la postil·la electrònica, l’expedient electrònic i la posada en funcionament la història clínica compartida. 

certificats electrònics

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte