
Les fires de Nadal del cap de setmana a Ordino, la Massana i a Sant Julià de Lòria van atraure un nombrós públic i van assolir unes bones vendes gràcies al bon temps i a la gran afluència de turistes que va visitar el país pel pont de la Puríssima.
A Ordino, la cap del departament de Turisme, Cristina Ariño, va explicar que estaven molt contents perquè el temps havia ajudat molt i entre dissabte i el matí de diumenge calculaven que haurien passat unes 1.000 persones per la Fira de Nadal.
A la Massana, la consellera de Cultura, Jael Pozo, va assegurar que hi havia hagut molta afluència, sobretot de turistes, i que el producte estrella del Mercat de Nadal va ser l’alimentació artesanal. Per la seva banda, el conseller de Turisme de Sant Julià, Dot Jordi, va dir que els paradistes de la Fira de Santa Llúcia estan més contents que l’any passat, sobretot pel bon temps i la presència de més turistes. Totes les fires van saber aprofitar la bona afluència de visitants amb motiu del pont i van fer un balanç positiu tant per l’ambient creat com per les vendes.
A Ordino l’esdeveniment va tenir lloc a la plaça Major i enguany s’ha allargat dos dies a petició dels mateixos paradistes, que eren un total de 22. La cap del departament de Turisme, Cristina Ariño, va explicar que, a diferència de l’any passat, el temps va ajudar i la fira va atraure molts turistes, ja que han tingut una ocupació d’entre el 80 i el 90%. Durant dissabte van passar per la fira unes 500 persones, i diumenge al matí ja n’havia acollit unes 500 més, amb punts de màxima afluència coincidint amb les actuacions d’entitats de la parròquia, com ha estat el cas de l’Esbart de les Valls del Nord.
A la Massana, el Mercat de Nadal, inaugurat el cap de setmana anterior, es va allargar fins ahir. La consellera de Cultura, Jael Pozo, va dir que estaven molt satisfets dels resultats i que un indicador que mostrava l’alta afluència era l’aparcament de les Fontetes, que va tenir una ocupació elevada al llarg de tot el cap de setmana. Els productes més atractius van ser els d’alimentació artesanal i vins, a banda de les activitats infantils com la pista de gel i les passejades amb poni.
El mercat també va acollir activitats culturals que van tenir molt d’èxit, com l’actuació de Laura Simó, el grup The River Troupe Gospel o la Grossband de la Massana diumenge. Pozo va afegir que les parades van anar fent caixa, però que el que més valoren és l’oportunitat que els dóna el mercat de donar-se a conèixer.
Finalment, a Sant Julià la fira va tenir unes cinquanta parades i una oferta variada d’activitats per als més petits. El conseller de Turisme va assegurar que els paradistes estan més contents que l’any passat, gràcies al bon temps, i que han fet més vendes pel moviment de gent que hi ha hagut. Jordi va dir que havien notat molta afluència sobretot al vespre, quan es va poder veure molts turistes que s’allotjaven als hotels de la parròquia.