Diari digital d'Andorra Bondia
Un dels vehicles de la línia L4 transitant per la capital.
Un dels vehicles de la línia L4 transitant per la capital.

Expedient per les deficiències en la línia de bus del Pas de la Casa


Escrit per: 
Meritxell Prat / FOTO: Facundo Santana

El departament de Transport del ministeri de Presidència, Economia i Empresa ha obert un expedient administratiu a l’empresa Coopalsa, una de les companyies adjudicatàries del servei de transport públic, per mirar d’esclarir les deficiències observades en el servei de les línies d’autobús. Així es va informar ahir mitjançant un comunicat en el qual es va remarcar que el procés ha de resoldre “algunes irregularitats que han estat observades darrerament”, com la que es va produir dilluns a la tarda en la línia que cobreix el recorregut d’Andorra la Vella al Pas de la Casa.

Des de l’executiu es va explicar que dilluns un vehicle que feia el recorregut de l’L4 (Andorra la Vella-Pas de la Casa) va patir una avaria i que la companyia no va substituir aquest autobús fins una hora i mitja més tard. La situació va fer que es generés una acumulació d’usuaris a les parades, que els següents vehicles no van poder assumir, i per tant, molts dels passatgers van haver d’esperar un altre autobús per poder fer el seu trajecte.

Incident
Precisament, aquest retard i l’empipada dels usuaris va ser el que va acabar provocant, segons Coopalsa, una situació d’amenaces i insults a un dels conductors de la companyia que ha acabat amb una denúncia davant de la policia. El gerent de Coopalsa, Gabriel Dallarès, va explicar que les cues que es van generar dilluns de baixada de pistes van fer que el vehicle que havia de sortir del Pas de la Casa a les 19.15 hores, no arribés a temps. I tampoc hi va arribar l’autobús de reserva que la companyia va enviar per mirar de cobrir el servei amb puntualitat. Segons Dallerès, aquest segon vehicle també va trobar-se retencions que li van impedir avançar amb més celeritat. En tot cas no va poder confirmar si algun dels autobusos havia patit alguna avaria, tal com assenyalava el Govern. 
“La gent que esperava es va molestar i quan va arribar el vehicle van insultar i intimidar el conductor”, va exposar, remarcant que “si hi ha cua, el conductor no hi pot fer res”. Així, s’ha decidit acudir a la policia “per evitar que es torni a repetir una situació com aquesta”. Igualment va assenyalar que en tractar-se d’un dia festiu, la freqüència de pas és de 30 minuts i no de 20 com els dies laborables.
Des del ministeri, però, es va assegurar que s’han rebut queixes “reiterades” dels usuaris pel servei que cobreix aquesta companyia. Des del departament de Transports afirmen que s’ha advertit i observat sobre les responsabilitats que han d’assumir les companyies, entre les quals, un vehicle de reserva per cobrir avaries o una sobrecàrrega d’usuaris. Amb l’expedient es volen esclarir els fets i prendre les mesures correctores que s’escaiguin.
El gerent de Coopalsa va indicar que encara no se’ls havia notificat el procés administratiu i per tant va preferir no manifestar-se a l’espera de saber què els demana l’executiu. Amb tot, va admetre que reben queixes, si bé va assegurar que són poques en comparació amb el volum de passatgers que mouen. “Les queixes que rebem les analitzem i contestem i si tenen raó, es corregeix el que faci falta perquè també ens ajuden a millorar”, va apuntar, garantint que en més del 99% dels casos es cobreixen els serveis sense incidències remarcables.

 

bus
Coopalsa
línies
transport públic
autobús
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic