Diari digital d'Andorra Bondia

Experts en matèria turística destaquen la importància de saber vendre el producte i la percepció que rep el visitant


Escrit per: 
Agències

 

La conferència magistral que portava per títol Enfocar el turisme local i el turisme iberoamericà i que ha anat a càrrec dels experts en la matèria Gabriel Real Ferrer i Raimon Martínez Fraile s'ha basat en dos eixos essencials:  la percepció de satisfacció que s'ha d'endur el turista i la qualitat del producte turístic que s'ofereix.

La segona jornada del XIVè Comitè Sectorial de Turisme de la UCCI, que presideix Andorra la Vella, ha començat aquest divendres amb una conferència magistral davant dels representants de les catorze ciutats capitals iberoamericanes presents que ha anat a càrrec dels experts en la matèria Gabriel Real Ferrer i Raimon Martínez Fraile. Un i altre, de forma alternativa, han anat exposant les condicions que s'han de donar perquè el turista torni satisfet de la seva destinació, o almenys en la percepció a partir de les expectatives que s'havia creat, i de l'altra banda saber vendre per part del sector públic i el privat el producte turístic que s'ofereix. D'aquestes dues premisses en dependrà el nivell de satisfacció final.Gabriel Real ha explicat que les demandes bàsiques dels turistes a l'hora d'escollir una destinació són la percepció de seguretat -ciutadana, alimentària i sanitària-, una infraestructura hotelera que s'adiu a les expectatives creades a l'hora de fer la reserva, informació d'allà on es viatja, i facilitat en el desplaçament interior. A això ha afegit que és fonamental fer atenció en la publicitat que surt a les xarxes socials, ja que comentaris en negatiu en aquests portals generen una 'bola de neu' imparable. Real també ha comentat la necessitat de segmentar el producte i que el turista trobi una multiplicitat de coses a fer: cultura, natura, congressos, esport, salut, sol i platja, i turisme alternatiu, tot en un marc sostenible. Raimon Martínez Fraile ha basat la seva exposició en les responsabilitats públiques i privades -que han de ser compartides- a l'hora de crear, promocionar i vendre el producte. Martínez raile ha explicat quins són el que ha arribat a qualificar de 'deu manaments' per a la promoció d'un producte: la inversió en publicitat, tenir en compte el turisme interior en grans països, buscar el turisme exterior en funció del temps que triga el turista a arribar fins al producte, segmentar el mercat a l'origen, saber què s'ha de vendre abans de vendre-ho, primar el producte per sobre de la destinació, tenir cura de la relació qualitat/preu, i tenir clar que el turisme crea riquesa econòmica i social.

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic