Diari digital d'Andorra Bondia
Albert Moles i Xavier Martín, de 9mk, en la presentació de l’enquesta, ahir.
Albert Moles i Xavier Martín, de 9mk, en la presentació de l’enquesta, ahir.

FEDA és valorada pels clients amb un notable a excepció del preu


Escrit per: 
M.S.C. / Foto: Facundo Santana

Els usuaris de FEDA estan satisfets amb el servei que ofereix la companyia. Així ho demostra el 8,2 sobre 10 que li donen els clients domèstics i el 8 dels clients professionals. Es tracta d’unes puntuacions gens habituals per a les empreses de serveis, segons va indicar el seu director, Albert Moles, i un exemple són les companyies elèctriques dels països veïns, que tenen notes per sota del 7. 
Moles també va voler destacar la tendència a millorar a llarg termini, ja que des del 2016 fins al 2019 s’ha aconseguit mantenir una puntuació per sobre del 8,2. Quant a la satisfacció dels clients amb les diferents àrees del servei, la menys valorada en l’enquesta del 2019 encarregada per la parapública i desenvolupada per 9mk és el preu. Aquest aspecte obté una puntuació de 5,4 (només estan molt o prou satisfets el 32% dels enquestats). Per Moles, pel que fa al preu l’objectiu és aprovar, ja que si fos un valor alt voldria dir que és massa barat, va dir. El director de FEDA considera que on hi ha recorregut de millora és en el producte ofert, que obté un 7,9 i que està relacionat amb facilitar el coneixement de les tarifes noves o d’altres aspectes. Així, va apuntar que “per al client és més important tenir una bona tarifa que el preu en si mateix”. Moles va indicar que els últims anys, la valoració del preu havia arribat a poc més d’un 6. Per contra, les àrees del servei més ben valorades són els mitjans tècnics (8,4), l’atenció personal (8,4) i la competència professional.
FEDA també va preguntar per la percepció que té el client de la imatge de la companyia. L’usuari valora especialment l’eficàcia en la prestació de servei (7,9), la preocupació per un servei de qualitat i la seguretat de les instal·lacions. També reben notes superiors al 7 aspectes com ara la preocupació pel medi ambient o pel desenvolupament econòmic d’Andorra, entre altres. Davant d’això, Moles va afirmar que la percepció global amb relació a aquest aspecte és “important”, però la sensació és que FEDA pot fer més, i és en aquest sentit que es treballa.
En l’enquesta, a més, es demana com valoren els clients de la companyia els projectes de cogeneració. La puntuació que li donen a la central de Soldeu és de 8,4 (la veuen positivament el 84% de clients domèstics i professionals) mentre que a la de la Comella també la valoren amb un 8,4 (la veuen positivament el 93% dels clients domèstics i el 74% dels professionals). El director de FEDA va remarcar que aquests projectes “ajuden a tenir una imatge de país moderna i sostenible i que es preocupa per la transició energètica”.
A l’últim, l’estudi demana per les iniciatives relatives al cotxe elèctric. Del treball se n’extreu que els clients veuen que té avantatges (com la millora de la utilitat del cotxe al Principat o un major compromís amb la transició energètica i sostenible) i desavantatges (la limitada utilitat fora del Principat, el preu car, l’escassa informació sobre la seva funció i utilitat, i l’absència de vehicles per a ús professional). Moles va indicar que el cotxe elèctric és el futur i que FEDA està preparada per assumir aquest canvi en el mercat.

FEDA
valorada
clients
notable
excepció
preu

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte