Diari digital d'Andorra Bondia
Un dels radars ubicats a les carreteres del Principat.
Un dels radars ubicats a les carreteres del Principat.

França vol l’intercanvi d’informació total per cobrar les multes de trànsit


Escrit per: 
M.S.C.

França vol l’intercanvi total d’informació que permeti cobrar les sancions de radars dels conductors andorrans a les carreteres d’aquest país. Així ho defensa el delegat interministerial de seguretat viària, Emmanuel Barbe, que sentencia que “no hi ha cap raó de limitar-ho”, ja que “un petit buit en el respecte de les normes de la carretera és de vegades la causa de grans drames”. Barbe explica que les converses que s’han iniciat amb el govern andorrà sobre aquesta matèria tenen per objectiu millorar la seguretat viària. 

En aquest sentit, remarca que les autoritats gal·les esperen poder posar fi al fet que els conductors dels vehicles amb matrícula andorrana no hagin de pagar cap multa quan cometen infraccions a França constatades per radars. Així, destaca que, contràriament al que passa amb els 19 estats membres de la Unió Europea i amb Suïssa, la impossibilitat de saber qui és el propietari del cotxe no permet trametre cap sanció. Barbe afegeix que en el cas de Mònaco, la cooperació en aquesta matèria cada cop és més estreta i les autoritats monegasques s’han compromès a lluitar contra els comportaments perillosos a la carretera. El delegat interministerial de la seguretat viària francès accepta que si França vol cobrar les multes dels vehicles andorrans hi ha d’haver reciprocitat. Així, defensa que els conductors d’automòbils matriculats al país veí del nord que cometin infraccions al Principat constatades pels radars hagin de pagar les sancions enviades per les autoritats andorranes. 
El sistema pel qual funcionaria aquest intercanvi és ben simple, segons Barbe. D’aquesta manera declara que el que s’ha de tancar és un acord per obtenir les informacions sobre els conductors i enviar la multa directament a l’interessat. Aquestes sancions seran enviades per correu, i s’adoptaran totes les disposicions per assegurar-ne el seu cobrament en estreta col·laboració amb les autoritats andorranes o directament si el vehicle torna a França. Contràriament a Andorra, de la part francesa no s’ha de fer cap canvi normatiu per posar-ho en marxa.

Cap impacte en el turisme

Preguntat sobre el posicionament del Govern andorrà, que defensa que en aquest intercanvi d’informació cal tenir en compte algunes particularitats perquè el Principat és un microestat molt dependent del turisme, Barbe argumenta que pel que fa a les infraccions comeses en territori francès, la situació particular d’Andorra, “que jo respecto profundament”, no cal ser tinguda en compte. Amb relació als radars d’Andorra, tot i assenyalar que no li pertoca respondre, declara que el nombre de turistes que visiten França procedents de països amb els quals ja existeix un intercanvi d’informació no s’ha debilitat arran d’aquest fet. “Fer turisme no eximeix algú de respectar les regles d’un país. La freqüentació d’Andorra per part dels francesos, en absolut s’hauria de veure afectada”, apunta.
Davant de tot plegat, Barbe assenyala que “ràpidament” tindran lloc reunions de treball entre les administracions francesa i andorrana per assolir un acord. Així, es mostra agraït amb les autoritats del Principat per la seva mobilització i la “gran sensibilitat” amb relació a les qüestions de la seguretat viària.
Barbe explica que en quatre anys, des del 2014 al 2018, el nombre de sancions de radars de conductors andorrans s’ha multiplicat per quatre i s’ha arribat a poc més de 20.000 multes l’any 2019, el que suposa una mitjana d’unes 55 infraccions per dia. Aquestes sancions suposen un import d’almenys 1 milió d’euros. Amb tot, assegura que el fons d’aquest afer no són els ingressos que es perden, sinó que es tracta d’una qüestió “d’igualtat de tracte i de seguretat viària”. Barbe argumenta que aquesta situació és difícilment acceptable pels conductors francesos de les zones limítrofes amb Andorra, que han de pagar les multes a més de perdre punts en ser fotografiats per un radar. A més, el fet que els conductors andorrans no hagin de pagar les multes a França no els incita a respectar les normes del codi de circulació francès. Barbe va informar que les infraccions comeses pels conductors andorrans no són tan sols per excés de velocitat, sinó també per saltar-se semàfors en vermell.

 

 

 

 

 

sancions
multes
frança
radar
emmanuel barbe
Circulació
trànsit

Compartir via

Comentaris: 2

Comentaris

França vol diners dels andorrans. La seguretat a les carreteres no els interessa.
No fem part de la UE , que pari de somiar el Sr Barbe . Que es dediqui a la seguretat ciutadana que vist el que passa a França te molta feina per fer , m agradaria saber cuans accidents a França han estat provocats per la mala conducta d' un vehicle Andorra, segur que poquíssim respecte als Francesos . Independent del risc d aquests francesos cuan pujen a Andorra sense equipaments, poques vegades veuràs els Gendarmes a peu de la carretera per verificar so van equipats . Apa que parin de vendre nos fum i que primer escombrin a casa seva

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte