Grandvalira aposta més per millorar serveis que no per fer noves pistes
La prioritat de Grandvalira no és invertir en noves pistes, sinó en la millora dels serveis. Així, malgrat que el director de l’estació, Alfonso Torreño, afirmi que “sempre hi ha el projecte” per intentar ampliar la superfície del domini, també deixa clar que les inversions de futur “no passen tant per més quilòmetres esquiables, sinó per anar treballant pel dia a dia” i perfeccionar certs aspectes.
El domini esquiable té identificats, principalment, dos punts de millora. D’una banda, l’accés a les pistes, és a dir fer cada vegada més fàcil que el client entri directament a esquiar sense haver de passar per taquilles. Per resoldre-ho cal intervencions en l’aspecte físic, aportant al client nous sectors, com ara el del Peretol, i més capacitat de transport. A més, es necessiten accions en l’aspecte tecnològic. Torreño va indicar que ara s’està fent una tasca important relacionada amb els processos i sistemes tecnològics. Un exemple és el forfet de temporada recarregable, que es podrà activar tan sols accedint al web del domini esquiable. “Són petites coses que faciliten l’accés del client a l’estació, que tenen un desenvolupament tècnic al darrere important que no es veu però són inversions que fan que el client tingui més serveis i més qualitat”, va dir.
El segon àmbit en què anualment es fan “petites millores” és el relatiu a les unitats de negoci. Així, cada temporada s’inverteix més per millorar el servei dels restaurants, remodelar aquests espais, i canviar l’oferta gastronòmica adaptant-la a la demanda del client, ja que “els gustos van canviant”. Així mateix, Torreño va citar les millores fetes a l’escola d’esquí, que s’ha unificat sota una mateixa marca però assegurant per a cada sector la seva identitat.
Desestacionalització
A Grandvalira, les activitats d’estiu sempre han tingut poc pes. Amb tot, el director general de Grandvalira Nevasa assegura que des de fa uns anys s’ha constatat una aposta de les societats per a la desestacionalització. En aquest sentit parla de les inversions realitzades a Canillo, per exemple, que han anat lligades a la temporada d’estiu com a la d’hivern. Han estat “inversions que poden funcionar en les dues temporades perquè creiem que l’estiu encara té potencial de fer coses”, apunta. Torreño afegeix que tres quarts del mateix està succeint ara a Ordino Arcalís, on s’ha fet una aposta amb el Telecabina Tristaina per donar servei a la zona superior de l’estació. “És una aposta que anirem ampliant”, remarca.
Amb tot, el director de Grandvalira Nevasa recorda que, a data d’avui, més del 90% dels ingressos de l’estació encara provenen de la neu, i per tant “és complicat deixar d’invertir en la neu per apostar per una altra cosa”. En tot cas, explica que l’estiu ja comença a tenir cert pes, tant des del punt de vista comunicacional com de clients, i destaca que l’aposta és anar invertint en activitats que no estan relacionades amb el món de la neu. Afirma que en aquest àmbit “hi ha projectes” però adverteix que “no serà una cosa d’un any per un altre”. Per Torreño, es tracta d’una “estratègia d’anar creixent a poc a poc, d’anar consolidant el que fem, i d’anar creant nous productes de cara a desestacionalitzar una mica la marca”.