Diari digital d'Andorra Bondia
Vista de les pistes del sector del Tarter.
Vista de les pistes del sector del Tarter.

Grandvalira tanca l'hivern acostant-se a les xifres d'abans de la pandèmia


Escrit per: 
Redacció / Foto: Grandvalira

Les estacions de Grandvalira Resorts han tancat una temporada d’hivern molt positiva en la qual s’han superat amb escreix les expectatives marcades en un inici i s’ha tornat a xifres de negoci prèvies a la pandèmia. Segons s'ha informat mitjançant un comunicat, en els 137 dies d’obertura, s’han assolit 1.722.991 dies d’esquí, la qual cosa suposa una lleugera caiguda de l’1,6% respecte a la temporada 2018-2019, l’última sense afectació per la Covid. Amb tot, s’ha produït una millora en el perfil mig del client que s’ha traduït en un augment de la despesa mitjana per visitant. D’altra banda, cal destacar que el dia de més afluència a Grandvalira va ser el 26 de febrer, coincidint amb l’inici de les celebracions de la setmana de Carnaval, amb un total de 25.140 esquiadors.  

Pel que fa a Ordino Arcalís, s’han obtingut un total de 148.000 dies d’esquí, fet que representa també una caiguda amb relació a la temporada 2018-19. En aquest cas, l’ocupació a l’estació s’ha vist clarament afectada pels dies de tancament tant total com parcial que han tingut lloc durant la temporada a causa dels temporals de neu i vent, molts d’ells en cap de setmana. En total, l’estació ordinenca ha obert 139 dies, i el dia de més ocupació va ser també el 26 de febrer amb 2.873 esquiadors.  

El director general de Grandvalira Resorts, Juan Ramón Moreno, valora la temporada com a “molt bona”, sobretot tenint en compte que es venia d’una campanya “amb una caiguda del 90% en la facturació” i a més “arrancàvem aquesta temporada amb una gran incertesa degut a la situació de la pandèmia”. 

Mercats de proximitat
Des del domini han indicat que aquesta temporada no s’ha pogut recuperar encara el 100% del client internacional a causa de les restriccions per la pandèmia en la primera part de la temporada, i per la guerra a Ucraïna en la segona. Els mercats que han tingut un bon comportament al llarg de la temporada, han estat especialment els de proximitat, que un any més han crescut, especialment pel que fa al francès (+8%) i al provinent de Madrid i la zona centre d’Espanya (+6%), mercats en els quals Grandvalira Resorts ha fet importants esforços promocionals. A més, el client de Madrid s’ha vist beneficiat amb la nova línia aèria de l’Aeroport d’Andorra-La Seu. 

D’altra banda, també s’ha registrat una bona afluència de britànics, sobretot a la segona meitat de la temporada. “El mercat britànic és molt important per a nosaltres, va començar amb unes restriccions molt estrictes, però un cop es van anar eliminant s’han aconseguit xifres similars a les d’un any normal”, explica Moreno, que afegeix que “els mercats escandinaus també han tingut un bon comportament”.

D'altra banda, s'explica que en l’augment d’ingressos registrat també ha tingut un gran impacte la nova estratègia de preus dinàmics implementada aquesta temporada, que ha potenciat els canals online propis de l’estació premiant la reserva anticipada amb descomptes. Com a conseqüència, les vendes als webs i a les aplicacions han augmentat un 137%, en el cas de Grandvalira, i un 123%, en el d’Ordino Arcalís, respecte a la temporada 2018-19. La mateixa línia de creixement s’ha produït en les compres del Forfet Plus+ i el Forfet de Temporada, que han augmentat un 110% i 11%, respectivament. 

Andorra
Grandvalira
neu
temporada
hivern
xifres
prepandèmia
pandèmia
balanç
dies d'esquí
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic