Diari digital d'Andorra Bondia
La presentació de la campanya d'estiu, aquest dijous.
La presentació de la campanya d'estiu, aquest dijous.

Inversió d’1,7 milions per esgarrapar turistes a l’estiu de la nova normalitat



Escrit per: 
M.S.C. / FOTO: Agències

La incertesa és absoluta, admet el director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku. Però la voluntat és, com a mínim, ser un “destí turístic important” aquest estiu. És per això que, malgrat la forta competència i dependència absoluta d’Espanya i França, s’ha apostat per destinar més pressupost a la campanya per aquesta temporada. Una inversió d’1,7 milions d’euros, 500.000 més que l’estiu passat per intentar atraure visitants al Principat. La major part d’aquest import es dedicarà al país veí del sud (837.000 euros), mentre que per a França s’han reservat 615.000 euros i els 325.000 euros restants seran per a l’acord amb Disney, que es manté com estava previst.

Un estiu en què serà impossible conservar la tendència a l’alça en el nombre de visitants registrada durant els darrers anys i que no tindrà un dels principals reclams per al juliol, el Cirque du Soleil. “Una pèrdua molt gran”, segons va assenyalar Budzaku. És davant la situació originada per la Covid-19 i el pas cap a l’anomenada nova normalitat que Andorra Turisme ha posat l’èmfasi de la campanya d’estiu en les activitats a l’aire lliure i la natura (com ara el senderisme o el cicloturisme).

La campanya començarà a principis de juny a Espanya i França i s’allargarà fins al 31 d’agost. Budzaku va recordar que ens trobem en una situació desconeguda, i per tant, ha calgut utilitzar la intuïció a l’hora de comunicar. Així, tot i que hi ha factors negatius, com el fet que hi hagi més oferta que demanda, la pèrdua de poder adquisitiu de la població i la reducció dels dies de vacances, a banda de la ja assenyalada dependència dels mercats de proximitat i la potenciació del turisme intern per part d’aquests, existeixen també aspectes que juguen a favor del Principat i que Andorra Turisme vol fer valdre. Es tracta d’utilitzar la seguretat sanitària com a reclam turístic, el predomini de les destinacions de proximitat i els desplaçaments amb cotxe durant l’època estival, ser un destí de natura i sense aglomeracions, la tendència a fer escapades més curtes, les reserves d’última hora, i el creixement de l’interès per fer vacances al setembre.

De comunicació als mercats llunyans no n’hi haurà (el 8 de març es va cancel·lar sense que això suposés cap despesa extra). Només quedaran algunes accions de turoperació amb Alemanya i Benelux, a banda de les tancades amb Espanya i França. Però encara que s’hagi pres la decisió d’impulsar una campanya als mercats de proximitat, la possibilitat que aquesta s’hagi de cancel·lar segueix existint, segons va exposar el director d’Andorra Turisme. En cas que això es produís, des de la societat pública es va assegurar que un 90% de les accions previstes es podrien anul·lar sense cap cost.

Objectius
La situació excepcional també fa que encara a hores d’ara Andorra Turisme no s’aventuri a fixar cap previsió amb relació al nombre de turistes que podrien venir aquest estiu. Budzaku prefereix esperar fins a finals de juny per conèixer quina és la conjuntura (si es permet la lliure circulació per les fronteres, si s’ha desconfinat a tot arreu). Així, encara que des de dilluns que ve, 1 de juny, s’esperi l’entrada de visitants francesos, aquests no pernoctaran. La previsió és que a partir del 15 de juny puguin entrar turistes per les dues fronteres i que entre els mesos de juliol, agost i setembre es puguin assolir uns resultats “òptims” per, “a poc a poc”, arribar a la normalitat de cara al novembre i desembre, que és quan comença la temporada d’hivern. Tot plegat, però, es fonamenta més en un desig que en la realitat, va lamentar Budzaku, tenint en compte que la situació és molt canviant.

El director d’Andorra Turisme també es va mostrar confiat que aquest estiu hi haurà “oferta turística suficient”. Caldea ha anunciat que obrirà l’1 de juliol i Vallnord treballa per fer-ho el 27 de juny. A més, a les plataformes de reserves tota l’oferta hotelera del país està disponible. “L’oferta ha estat sempre flexible”, va dir, i va afegir que “si hi ha reserves, [els establiments] obriran”. Preguntat sobre la possibilitat d’organitzar esdeveniments alternatius per aquest estiu, Budzaku va recordar que “és complicat” impulsar actes amb un volum important de públic. També, i a preguntes dels periodistes, va dir que Andorra Turisme no cercarà activament cap iniciativa privada que es pugui encarregar d’organitzar una prova similar a la Ultra Trail de cara al futur. Budzaku va exposar que a excepció del Tour i La Vuelta, són les empreses les que es posen en contacte amb la societat en recerca de suport, ja sigui a través de la comunicació o del patrocini.

Andorra Turisme
estiu

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte