Diari digital d'Andorra Bondia
Inversió de 2,1 milions per atraure 32.000 turistes més aquest estiu campanya estiu turisme Budzaku
Inversió de 2,1 milions per atraure 32.000 turistes més aquest estiu campanya estiu turisme Budzaku

Inversió de 2,1 milions per atraure 32.000 turistes més aquest estiu


Escrit per: 
M.S.C. / Foto: Jonathan Gil

Andorra Turisme destinarà 2,1 milions d’euros a atraure aquest estiu 31.770 turistes més que l’any passat, xifra que suposa un creixement del 3,5%. Seguint en la mateixa línia dels darrers anys, els dos mercats principals en què s’incidirà seran Espanya i França, reforçant l’aportació a aquest últim (876.821 euros respecte dels 728.692 previstos per al país veí del sud). A banda, també es farà accions de comunicació al mercat britànic, a Holanda, Bèlgica i Alemanya, així com a la costa catalana, on es preveu un increment de l’afluència arran de la situació internacional (sobretot encaminada a atraure visites d’un dia o una nit). També es farà una acció d’operació turística a Israel.
Amb tot plegat es vol arribar a 941.920 turistes, gràcies a un augment del 3,3% del mercat espanyol, un 4,5% del francès i un 2,9% dels altres mercats amb menys presència a Andorra. El ministre de Turisme, Francesc Camp, va acceptar que “no serà fàcil assolir aquest creixement del 3,5% ja que l’estiu passat l’increment va ser de més del 18%”. Tot i així considera que els objectius fixats són assumibles gràcies a l’esforç comunicatiu que es fa, l’oferta d’esdeveniments culturals amb el Cirque du Soleil al davant, els dos grans esdeveniments esportius (el Tour de França i la Copa del Món de BTT) i també pel context geopolític, que afavoreix el sud d’Europa. 
Desglossat per mesos, al juliol es projecta una pujada gràcies al pas del Tour de França (Camp considera que no hi ha més camp per córrer amb les sessions del Cirque du Soleil), una evolució positiva que també es fixa per al juny (arran del pont de Sant Joan) i l’agost (amb el pont del dia 15). En canvi, el calendari no afavoreix el setembre, en què no hi ha el pont de la Mercè ni el de la Diada.

Espot
Per comunicar tota aquesta oferta es reutilitzarà l’espot genèric de l’any passat però se n’estrenarà un de nou centrat exclusivament en el Cirque du Soleil, realitzat per una empresa d’audiovisuals del país. També s’adaptaran els continguts de la pàgina principal del web d’Andorra Turisme a cada mercat i per als més propers se centrarà l’esforç a explicar què es pot fer al Principat. Camp va voler deixar clar que, tot i que s’hi destinen molts diners, “promocionar el Cirque du Soleil és promocionar el país”, ja que un cop els visitants vénen poden realitzar moltes altres activitats.
El ministre de Turisme va remarcar que l’estiu és la temporada en què hi ha més possibilitats de creixement però també quan hi ha més dificultats, ja que hi ha la competència de la platja i els viatges a ciutats, entre d’altres. Amb tot va remarcar que cada cop es fragmenta més la demanda, un fet que pot afavorir Andorra però que té el problema afegit de la comunicació, perquè és molt complicat arribar a un públic tan divers.

 

La campanya de maig no es realitzarà per prioritzar els esdeveniments esportius

La campanya de comunicació del mes de maig no es durà a terme aquest any. Camp va recordar que ja són dos anys sense cap actuació en aquesta època de l’any, una decisió que s’ha pres perquè no hi haurà cap pont durant aquest període i per motius pressupostaris. En aquest sentit va subratllar que el pressupost d’Andorra Turisme és important però va recordar que aquest any hi ha quatre esdeveniments esportius de primer nivell (dos a l’hivern i dos a l’estiu), que s’emporten una aportació d’1,8 milions d’euros de l’ens públic. 
Davant d’aquest fet s’ha optat per prioritzar altres períodes de l’any i deixar de fer la campanya del maig, perquè “o es fan les coses bé o no es fan”, va afirmar. La previsió és que això provoqui una reducció dels visitants durant aquest mes i també a l’abril, una caiguda que es creu que no afectarà el global de l’any, que s’espera tancar, segons les xifres previstes, amb un 3% més de turistes. El ministre de Turisme també preveu que l’any que ve es podrà actuar de forma diferent i “fer més coses” gràcies al pla estratègic de turisme de compres que s’està elaborant en aquests 
moments. 
Des del sector hoteler s’entén la decisió d’Andorra Turisme de no realitzar cap campanya de primavera. El director de la Unió Hotelera d’Andorra (UHA), Òscar Julian, va remarcar que s’ha de ser realistes, que el pressupost és el que és i que cal anar “alternant”. Amb tot va acceptar que el fet que no es faci cap acció de comunicació durant aquesta època de l’any tindrà un impacte en les pernoctacions, que segurament davallaran.

turisme
campanya estiu

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte