Diari digital d'Andorra Bondia
Jover, a l’espera dels indicadors que informin sobre la memorització
Jover, a l’espera dels indicadors que informin sobre la memorització

Jover, a l’espera dels indicadors que informin sobre la memorització


Escrit per: 
M.S.C. / FOTO: SFGA

La falta de memorització i d’adquisició de continguts tradicionals amb el Permsea preocupa els pares i mares dels alumnes de l’escola andorrana. Aquest neguit, recollit en un document sobre la reforma del sistema elaborat per l’APAEA, va ser posat en coneixement del ministeri d’Educació. El seu titular, Èric Jover, va destacar que a hores d’ara “no tenim cap element objectiu que faci pensar que aquesta capacitat de memorització no l’estem desenvolupant de manera adequada” i va remarcar que no s’han introduït canvis en aquest sentit. Per això va assenyalar que el que cal és disposar d’indicadors que permetin observar si en aquesta qüestió s’està perdent o si s’està impulsant de forma adequada. Aquests elements passen per l’avaluació externa i interna que el ministeri ja ha anunciat. Així va remarcar que la Llei d’ordenament del sistema educatiu preveu desenvolupar indicadors per saber “com evoluciona el sistema educatiu i si estem anant en la bona línia”.

Jover va afirmar que la memorització és una capacitat necessària i que cal desenvolupar. Per això, va apuntar que “hem d’anar vigilant que aquesta competència es mantingui”, tot i que amb el nou model el que es busca és fugir de la memorització de continguts i fer que els alumnes sàpiguen utilitzar, retrobar i emprar en els diferents contextos aquestes eines. 

El ministre va declarar que sempre que es fa una reforma cal anar-la millorant i fent-hi correccions. “També el Permsea ha de ser un procés de millora contínua”, va dir. Així, va destacar que la majoria d’observacions exposades per l’APAEA són compartides pel Govern. Un altre exemple és la necessitat d’introduir una avaluació externa, i va recordar que l’executiu ja va anunciar que es treballarà per desenvolupar el sistema d’avaluació PISA for School.

Quant a la necessitat de posar més atenció als alumnes que “poden donar més de si mateixos” remarcada pels pares, Jover va acceptar que “sempre hem tingut tendència a interpretar l’atenció a la diversitat com a atenció a la diversitat a la baixa”. Per aquest motiu, va declarar que totes les reformes que s’estan introduint amb el Permsea i les anunciades amb el batxillerat internacional “van enfocades a donar més sortida a la diversitat a l’alça i que qualsevol alumne pugui anar al màxim del seu llindar”.

El que no s’han detectat són disfuncions en el treball en equip. Jover va recordar que és un dels elements que més s’han treballat i en els quals s’ha format més el professorat. Amb tot, va apuntar que això no vol dir que tots els docents estiguin aplicant correctament el model de treball cooperatiu. Per això va assenyalar que ara cal “anar verificant” que aquestes formacions han estat ben interpretades pels docents i que tots ho apliquen. Això es farà a través dels mateixos professors, que són els primers a demanar formacions quan creuen que són necessàries, va dir, i a través dels centres, que han d’identificar els professors “amb dificultats i que necessiten un cop de mà”. “La majoria de professionals han integrat les formacions, però segur que tenim alguns exemples que encara falta treballar una mica més”, va declarar. 

Un exemple de l’adaptació és l’Ipad, que ha trobat el “punt d’equilibri” en la seva utilització. “Estem fent una reforma i hem de ser molt crítics amb nosaltres mateixos i anar millorant tot allò que sigui millorable”, va dir Jover, que va agrair l’esperit constructiu de l’APAEA.

Escola Andorrana
Permsea
jover
Apaea

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte