Diari digital d'Andorra Bondia

La campanya del novembre ha deixat 3,5 milions d’euros


Escrit per: 
M. S. C.

Tot i que la campanya turística del novembre no ha aconseguit trencar la davallada de visitants, els càlculs del Govern demostren que l’impacte ha estat positiu. Un total de 4,2 milions és la repercussió monetària estimada, una xifra que supera els 3 milions previstos.

Les xifres demostren, doncs, que els 710.000 euros invertits per impulsar la campanya s’han recuperat amb escreix. Aquesta repercussió es deu al fet que, tot i que el nombre global de visitants ha seguit una tendència negativa (un -1,1% respecte al 2010), al novembre es va registrar un creixement important de turistes. Precisament l’objectiu era augmentar les pernoctacions, i s’ha aconseguit amb un increment en la tendència del 24%.
Un canvi que caldrà tenir en compte és l’augment de l’afluència de visitants francesos, mentre que la d’espanyols s’ha reduït. Així ho demostren les entrades de vehicles, que se situen per sota les de fa un any per la frontera hispano-andorrana, mentre que des de França n’han entrat un 18% més.
El ministre de Turisme, Francesc Camp, va apuntar la possibilitat que d’aquí uns anys l’afluència de visitants d’aquests dos països s’equilibri. Per aquest motiu, el Govern dedicarà més inversió al veí del nord. També va indicar que, de les enquestes realitzades, se n’extreu que l’edat dels que han vingut se situa entre els 25 i 44 anys, i per això ara es farà èmfasi a atraure els joves, sobretot a través de les xarxes socials. De cara al futur, indica que s’apostarà per campanyes amb promocions impactants.
El fet és que l’oferta que més ha interessat són els vals de benzina i Caldea. Per aquest motiu Camp va dir que els establiments s’han d’adaptar als gustos dels visitants (sols es van gastar 19.000 vals dels 150.000 disponibles). Caldea va vendre un 9% menys d’entrades, i Naturlàndia i el Palau de Gel, un 3% i 14% respectivament. Les visites als museus van créixer un 46%.
Tot i que els comerciants i hotelers creuen que la campanya ha estat positiva, l’Associació de Petits Comerciants no comparteix la idea d’aconseguir turistes amb descomptes, sinó pels preus bons. A més, exposa que la idea d’oferir vals de benzina està adaptada als grans magatzems però no al petit comerç, ja que no pot fer-hi front pel marge comercial. No opina igual la FACA, que aposta per augmentar la participació en iniciatives d’aquest tipus. La Unió Hotelera també s’ha mostrat satisfeta pels resultats econòmics i el treball conjunt fet entre els diferents sectors.

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte