Diari digital d'Andorra Bondia

La campanya d’hivern deixa un 5% més de turistes i supera les previsions


Escrit per: 
M. S. C. / FOTO: SFGA

“Una bona temporada”, i si les condicions meteorològiques haguessin estat més favorables hauria estat “excepcional”.

Aquesta és la valoració que va fer ahir el ministre de Turisme, Francesc Camp, de la campanya d’hivern. Els resultats superen amb escreix les previsions. Basant-nos en el volum de turistes que s’han desplaçat al país (Camp va recordar que l’objectiu era atraure persones que pernocten), s’ha registrat un creixement del 5,1% quan les expectatives parlaven d’un increment de l’1,3% (han visitat el país 1.069.359 turistes, 52.000 més que fa un any).

El creixement ha estat important al mercat espanyol (que ha pujat un 7,8%), mentre que el francès s’ha quedat amb un increment del 0,1% tot i que la inversió en comunicació que s’hi va fer va ser superior. Camp va remarcar que aquests resultats es deuen al tancament dels accessos amb França durant deu dies, i a més en cap de setmana. “Això fa mal”, va indicar, i va afegir que si no hagués estat per aquest fet l’afluència de visitants hauria crescut encara més. Els altres mercats baixen un 1,7%, ja que l’augment del rus no compensa la caiguda del portuguès i del britànic.
Els resultats de l’operació turística són positius, amb una pujada del 6,9% (Rússia creix un 21%, Israel un 48% i el Benelux un 9,9%, però la Gran Bretanya i Polònia baixen un 11% i un 35%, respectivament). El ministre de Turisme també va subratllar que els dies d’esquí han crescut
un 9,4%.

Aposta per l’estiu

Andorra Turisme també va presentar ahir la campanya d’estiu, que parteix d’unes previsions de turistes “una mica més agosarades” que en les darreres accions, tal com va afirmar Camp. En concret, en global es preveu créixer un 2,1% (un 1,5% més al mercat espanyol, un 3,3% al francès i un 3,9% en altres mercats). La intenció és que l’augment sigui més accentuat al juliol (d’un 4,4%), ja que dels deu espectacles del Cirque du Soleil, vuit tindran lloc aquest mes. Per l’agost s’espera una pujada de l’1,7% (a diferència de l’any passat, hi ha un pont de quatre dies pel 15 d’agost) i estabilitat per al setembre (es preveu un increment del 0,5%), ja que l’any 2012 hi va haver el pont de la Diada i es va apujar l’IVA a Espanya.

Per assolir aquestes xifres es destinarà 2.350.000 euros a la campanya de comunicació (910.000 euros a accions online i 1,4 milions per a offline). En operació turística s’hi invertiran 171.000 euros. Tot i que hi ha canvis respecte a l’estiu del 2012, el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, va explicar que la inversió diferirà poc. Com a novetat s’invertirà en tres països nous (Rússia, la Gran Bretanya i el Benelux), on fins avui tan sols es feia operació turística i ara hi haurà campanyes online. També es faran accions a la costa catalana ja que hi ha “milers de clients” (sobretot russos i britànics) que poden fer excursions de dos o tres dies a Andorra. Budzaku va indicar que aquesta inversió és “clau” a nivell de comerç.

Finalment, i com és costum, es faran accions de comunicació a Catalunya, Madrid, València, Aragó i el País Basc i a Migdia-Pirineus, Aquitània i el Llenguadoc-Rosselló. Als mercats de proximitat, la campanya començarà el 3 de juny, mentre que als més llunyans va arrencar el passat 20 de maig.
El concepte creatiu ha anat a càrrec de l’agència Ogilvy i manté la idea de l’eslògan de la campanya d’hivern Una història que comença en blanc. A través d’aquesta acció es donarà a conèixer l’oferta de les activitats d’estiu a la muntanya (com el senderisme, la BTT o les activitats a la natura), però també l’espectacle exclusiu del Cirque du Soleil, Scalada. El ministre de Turisme va recordar que la companyia canadenca podrà ser vista per un màxim de 50.000 persones, un volum de gent important, i per aquest motiu “cal garantir la màxima difusió per donar-ho a conèixer” i atraure “el màxim nombre d’espectadors”. Al mateix temps, Budzaku va indicar que l’espectacle és un valor afegit. El ministre de Turisme també va assenyalar que el sector hoteler ha respost molt bé i que estan adquirint les entrades de pagament.

A aquest esdeveniment cultural se n’hi afegiran altres d’esportius, com l’Ultra Trail, l’An­dorra Triatló, la Copa del Món de BTT, una etapa de la Vuelta i una ruta de cicloturisme de Barcelona a Andorra. Camp va acceptar que el Cirque du Soleil és una “aposta arriscada” que pot ser “una palanca” per augmentar l’afluència a l’estiu. De cara al futur, va afirmar que si funciona no es descarta que es mantingui. En tot cas va remarcar que es continuaran impulsant esdeveniments esportius o culturals, siguin de la companyia canadenca o d’un altre tipus, tot i que va exposar que “no hi ha gaires més palanques com aquesta amb una marca amb notorietat mundial”.

Camp diu que el treball es va traduint en resultats

El ministre de Turisme va destacar, en el balanç de la temporada d’hivern, que el treball realitzat per Andorra Turisme en les darreres sis campanyes es va traduint, a poc a poc, en resultats. En aquest sentit va assenyalar que s’han complert els objectius de les últimes dues campanyes i que la d’hivern ha superat les previsions, tot i que també s’ha degut al fet que hi havia neu a les pistes. Ara caldrà veure si la tendència es manté, va dir. Al mateix temps va afirmar que la intenció de cara al futur és fer accions de comunicació més segmentades. Així, per a l’any que ve s’espera poder fer un pla de màrqueting més segmentat que el d’aquest any, buscant segments més afins al país i comunicant amb menys cost i amb canals que poden aportar un retorn més clar, al mateix temps que es redueix la inversió en mitjans massius com pot ser la televisió.

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic