Diari digital d'Andorra Bondia
El gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, en la presentació de la campanya d’hivern, ahir.
El gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, en la presentació de la campanya d’hivern, ahir.

La campanya d’hivern preveu portar un 2% més de turistes que fa un any


Escrit per: 
M. S. C. / Foto: Agències

Andorra Turisme preveu créixer un 2,2% en turistes aquesta temporada d’hivern (un 2,1% més al mercat espanyol, un 3% al francès i un 2% a la resta de mercats). En total són més d’1,5 milions de turistes, unes “xifres respectables”, segons va dir Betim Budzaku, gerent de la societat, que va recordar que des del 2012-2013 s’ha crescut en 750.000 persones. Budzaku va dir que Andorra està ben situada a la “pole position per aquesta temporada, perquè tenim neu”, i va destacar que la sensació als diferents mercats és bona.

La campanya d’hivern ja va començar el 13 de novembre als mercats més llunyans a més del francès i arribarà a nou països diferents. Entre aquests hi ha com a novetat Itàlia, on el Principat és present des de l’estiu passat. La decisió d’incloure aquest país va venir després de la realització d’un treball d’investigació realitzat per Andorra Turisme que va constatar “predisposició” entre la població per viatjar a Andorra. Segons va explicar Budzaku, l’objectiu és mantenir el mercat espanyol, créixer en el francès i diversificar-se amb països europeus principalment, perquè “tenim experiència i sabem que pot funcionar”. A banda de les accions adreçades al consumidor final hi ha els acords amb 35 turoperadors diferents. 

A tot això s’hi destina un pressupost de 3,5 milions d’euros. D’aquests, 1,7 milions són per a comunicació directa, 800.000 per als acords amb els turoperadors, 300.000 provenen de l’acord amb Ski Andorra, i 225.000 de l’acord amb Disney, mentre que els 430.000 euros restants són per a esdeveniments esportius. Tenint en compte que aquest any no hi ha la Copa del Món d’esquí alpí a Soldeu (Andorra Turisme hi va aportar 1 milió d’euros), la inversió en comunicació creix en 150.000 euros. Amb tot, Budzaku va recordar que el pressupost global de cara al 2020 es veurà reduït en 560.000 euros. És per aquest motiu que va advertir que caldrà “optimitzar al màxim” i “jugar amb un equilibri”, ja que la campanya d’hivern abasta fins al mes d’abril i tot seguit caldrà impulsar una campanya “potent” per a la primavera i l’estiu per mantenir els resultats i també per a una nova edició de l’Andorra Shopping Festival. 

El gerent d’Andorra Turisme va recordar que hi ha una tendència a la baixa en les entrades d’excursionistes i que, per tant, l’objectiu és créixer en turistes per substituir els clients que només venen per un dia. Això passa, va declarar, per una bona campanya i per la definició de l’oferta, tot i que també està influït per la situació econòmica. Budzaku va defensar el treball dut a terme fins ara, que ha permès convertir el mes de juliol en temporada mitjana-alta.

 

Sensació positiva, tot i que no extraordinària, del mercat britànic

La participació a les fires internacionals ha permès esvair algunes incògnites sobre aquesta temporada d’hivern. Segons va declarar el gerent d’Andorra Turisme, malgrat la fallida de Thomas Cook i el Brexit, tot sembla indicar que el mercat britànic “anirà bé” i en línia als darrers anys. Així, Budzaku va destacar que “els inputs que tenim no són pessimistes” tot i que va afegir que “tampoc podem esperar una campanya extraordinària del mercat britànic”. En aquest sentit va recordar que Thomas Cook era el segon turoperador més gran del món. L’impacte que això tindrà es veurà relativitzat, però, pel fet que els clients poden recórrer a un altre turoperador o perquè cada vegada està tenint més pes la venda a través de pàgines com Booking o Last minute, a banda que hi ha un bon nombre de companyies aeronàutiques que volen des del Regne Unit fins a Barcelona. Quant al Brexit, Budzaku creu que les conseqüències que pugui comportar no tindran un efecte immediat, ja que en el cas que es devalués la lliura, tenint en compte que els britànics reserven molt a l’avança, l’impacte seria de cara a la temporada que ve. En canvi, Catalunya segueix sent una incògnita.

 

campanya
hivern
portar
2%
turistes
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic