Diari digital d'Andorra Bondia
Fa pràcticament cinc mesos que es va inaugurar la Casa Aristot Mora, situada al carrer Ciutat de Valls de la capital.
Fa pràcticament cinc mesos que es va inaugurar la Casa Aristot Mora, situada al carrer Ciutat de Valls de la capital.

La Creu Roja, candidata a gestionar els pisos socials de Ciutat de Valls


Escrit per: 
M. P. A. / Foto: Facundo Santana

Encara ahir al matí la Creu Roja Andorrana estava acabant de preparar la documentació necessària per presentar aquest matí l’oferta per encarregar-se del servei de gestió social dels habitatges de protecció pública basat en el model Primer la Llar convocat per l’Institut Nacional de l’Habitatge. “Ens encaixa perfectament”, tant el projecte com la proposta econòmica, va subratllar el seu director, Jordi Fernández. I sobretot els fa el pes perquè “no volíem tornar a trobar-nos amb una situació d’haver de competir amb entitats privades” com els va passar amb el concurs del transport sociosanitari, ja que el concurs s’adreça a entitats cíviques i socials. I és que la documentació que ha de presentar l’entitat interessada inclou memòries d’activitat, auditories de comptes, certificats de la CASS, entre d’altres.

Pel que fa al projecte, Fernández va fer notar que els “encaixa molt” no per l’habitatge en si mateix, sinó perquè té un vessant assistencial de perfils professionals socials. Es tracta de donar suport i fer el seguiment de persones vulnerables en risc d’exclusió social amb la finalitat que “recuperin l’autonomia”, tenint com a punt de partida un habitatge on poder viure. En relació amb la part  econòmica, l’entitat va fer un estudi i una valoració concloent també des d’aquest punt de vista. En aquest sentit, cal recordar que el Govern pagarà fins a 500 euros al mes per plaça (16,66 euros al dia) i 120.000 per any natural per a una ràtio de 20 usuaris. 

El director de la Creu Roja va explicar que encara que a Andorra “el recurs és nou” i inclou com a metodologia d’acompanyament d’aquestes persones el model Primer la Llar hi ha llocs on ja té molt recorregut i es té molta experiència de com portar-lo a terme. Des de l’entitat ja s’han reunit a Barcelona amb responsables i professionals de la Creu Roja de Catalunya que els han orientat i els han donat consells sobre la posada en pràctica del programa. I encara el pròxim 1 de desembre tenen concertada la visita a una fundació que fa molts anys que s’hi dedica per recollir “més visions i experiències” de com posar-lo en marxa.

Quant als recursos humans necessaris per a aquesta posada en marxa, va assenyalar que hauran de fer algunes contractacions, tot i que ja tenen alguns dels perfils, com ara un treballador social i un d’integrador, a més de la coordinadora. Pel que fa al professional de l’àrea de psicologia, Fernández va explicar que ja tenen aparaulat un despatx de psicologia que es faria càrrec de la mitja jornada seguint els requisits del plec de bases. També disposen de l’estructura administrativa necessària. Per aquest motiu, va exposar que “no és un projecte que se’ns farà farragós”.

Fins avui no se sabrà si hi ha alguna altra entitat que s’hagi presentat al concurs, ja que avui mateix es tanca el termini per presentar ofertes i també avui s’obrien els sobres de les entitats candidates. En cas d’obtenir l’adjudicació del servei, Fernández considera com ideal poder començar a principis de l’any que ve, però si ho haguessin de fer ja al desembre “ja ens organitzaríem”. Seria millor poder-ho posar en marxa al gener perquè així acabarien de configurar l’equip de professionals, tenint present, a més, que són els educadors i treballadors socials d’Afers Socials els qui acompanyaran de moment aquestes persones.

Pla d’igualtat de l’entitat seguint la guia de l’ADA

Havien previst fer el pla d’igualtat de la Creu Roja Andorrana l’any que ve, però com que era un dels documents requerits per presentar-se al concurs de la gestió dels habitatges de protecció pública, ara ja el tenen elaborat. I ho han fet tenint com a base la guia per garantir la igualtat efectiva entre dones i homes elaborada per l’Associació de Dones d’Andorra (ADA), segons va explicar el director de l’entitat, Jordi Fernández. En concret, i pel que té a veure amb la bretxa salarial aplicada als càrrecs de responsabilitat,  va explicar que entre els sis caps d’àrea de l’entitat, hi ha tres homes i tres dones. I és que “no només és important que hi hagi moltes noies a la plantilla, sinó que també tinguin rols de responsabilitat”. Així, van aplicar la fórmula que recull l’ADA per enregistrar dades sobre bretxa professional de gènere i “estem al 0,85; és a dir, quasi estem igual d’ingressos als llocs de responsabilitat”, per la qual cosa, “vam estar contents del resultat”, va concloure.

Casa Aristot Mora
Ciutat de Valls
Pla d'igualtat
Creu Roja
ADA

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte