Diari digital d'Andorra Bondia
El ministre Jordi Torres explicant el projecte en la visita d’obres.
El ministre Jordi Torres explicant el projecte en la visita d’obres.

La desviació de Sant Julià costarà 8 milions d’euros i s’acabarà a finals del 2019


Escrit per: 
M.P.A./ Foto: Jonathan Gil

La desviació de Sant Julià de Lòria costarà uns 8 milions d’euros i en principi estarà enllestida el desembre del 2019. Així ho va refermar el ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, en la visita d’obres que va tenir lloc ahir al matí. El van acompanyar els ministres d’Economia, Competitivitat i Innovació, Gilbert Saboya, i de Salut, Carles Álvarez, i el cònsol major de Sant Julià de Lòria, Josep Miquel Vila. A la construcció de la rotonda de la Fontaneda, que ja es va adjudicar a finals de l’any passat, amb un pressupost de 2.700.000 euros, i amb una execució de 18 mesos, s’afegeix ara la del nou pont Isidre Valls, que no estava previst en el primer disseny del projecte de la fase 1.  Les obres d’aquest pont tenen un cost d’1.800.000 euros i el termini d’execució és de quinze mesos. Aquests treballs s’inscriuen en la fase 1 del projecte de desviament del trànsit pel centre de la parròquia laurediana.

Segons el ministre, aquestes obres “canviaran tota la part baixa de Sant Julià” i el que quedarà pendent ara és la fase que passa per l’antic càmping de l’Huguet, que es traurà a licitació el setembre del  2018 per poder-la adjudicar abans de final d’any. El ministre va explicar que, encara que sigui una desviació, “no s’ha volgut treure tot el trànsit de Sant Julià perquè no perjudiqui la parròquia i els comerços”. Per això,  “els cotxes que venen des d’Espanya seguiran pujant per la carretera antiga, la CG1, avinguda Francesc Cairat, i tots els vehicles que baixin des de Santa Coloma fins a la duana ho faran amb doble carril”. També va afegir que les places d’aparcament de l’avinguda Francesc Cairat es continuaran mantenint i, fins i tot, n’hi haurà algunes d’addicionals, “vist que només hi haurà dos carrils de baixada”. El projecte també preveu recuperar la placeta de la Fontaneda. 

Per la seva banda, el cònsol Josep Miquel Vila va manifestar que era “una necessitat poder fer les obres per donar viabilitat al país”. També va dir que des del Comú s’han fet uns suggeriments sobre les obres que esperen que siguin tinguts en compte pel Govern, com ara que hi hagi les connexions adients, que l’entrada al  poble sigui fàcil i que la circulació d’entrades i sortides sigui “segura i agradable”. 
Del projecte de desviació del trànsit ja estan en funcionament les fases 3 i 4, que corresponen el túnel de la Tàpia i els seus accessos d’Aixovall, respectivament. Quedarà pendent per a la propera legislatura la fase 2. 

desviació
Sant Julià
cost
2019
obres
riu

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte