La fam i el terrorisme és el que més preocupa als adolescents del país
Coincidint amb la commemoració del Dia mundial de la infància, el Comitè d’Unicef d’Andorra va fer públics ahir els resultats d’una enquesta global feta a 14 països poder conèixer quin temes preocupen als adolescents i que la setmana passada es va replicar a Andorra a través d’internet.
Així, en el cas del Principat, als adolescents els preocupen la fam i el terrorisme que afecten al món en general i el bullying i la gana quan es tracta de temes que els poden afectar personalment. Així mateix, molts adolescents (41%) pensen que la seva opinió no pot ajudar a canviar les coses, i tampoc confien (71%) en que els adults o els líders polítics prenguin-les millors decisions en temes d’infància.
L’estudi posa de manifest també que els adolescents juguen molt però a l’interior amb joguines, jocs de taula o videojocs i practiquen força esport, són usuaris de les xarxes socials i continuen mirant la televisió. El telèfon intel·ligents són els més utilitzats seguit del portàtil i de l’ordinador.
D’altra banda, la biblioteca comunal d’Encamp va commemorar ahir al matí el Dia internacional dels drets dels infants amb una lectura d’alguns dels 54 articles aprovats a la Convenció dels drets de l’infant al 1989 i que dona cobertura legal als drets. A l’esdeveniment hi van participar alguns dels alumnes de l’Escola Andorrana de segona ensenyança d’Encamp, que van ser els encarregats d’escollir els articles que els hi van semblar més rellevats i també de llegir-los davant de tots els assistents. “Descobrir quins drets tenim, valorar-los, impulsar-los i intentar fer una escola més amigable per a tothom”, va destacar Diego Rodríguez, un dels adolescents que va participar a l’acte.
“Hem après que tant adults com infants tenim els mateixos drets i que s’han de respectar”, va afegir Judit Ramonet. Per la seva banda, l’alumne Pol Castillo, va voler remarcar que hi ha un drets específics per a l’infant i és molt important conèixer-los i respectar-los.
L’acte va finalitzar amb l’escriptura d’una paraula, una frase o una reflexió relacionada amb qualsevol dels articles llegits en unes targetes i es va penjar a l’arbre dels Drets dels infants.