Diari digital d'Andorra Bondia
El nombre de metges continua sent el mateix per torn, però ja no es fan tantes hores extra gràcies a les noves incorporacions.
El nombre de metges continua sent el mateix per torn, però ja no es fan tantes hores extra gràcies a les noves incorporacions.

La qualitat del servei d’Urgències no millora malgrat les contractacions


Escrit per: 
Pepa Gallego/Foto: Jonathan Gil

Malgrat que hi van havent noves contractacions de metges d’Urgències –ara, per a aquest mes, ja se n’han contractat dos més i, per al més vinent, se n’esperen uns altres dos–, la qualitat assistencial al servei de l’Hospital Nostra Senyora de Meritxell encara no ha experimentat cap millora. Així ho remarca el portaveu de la comissió d’Urgències, Marcos Gutiérrez, creada entre els facultatius del servei i la direcció del SAAS per millorar el servei. Gutiérrez va assenyalar que es preveu, també des de la direcció, que a l’estiu es noti ja una millora “perquè ara continuem sent els mateixos metges per torn i, per tant, no es nota una millora assistencial; l’única cosa és que ja es redueix el nombre d’hores extra i fem només les hores dels torns”, va dir Gutiérrez.
Dimecres passat es va reunir aquesta comissió específica per analitzar la situació del servei. La setmana passada Josep Gómez va deixar de ser el cap d’Urgències i aquest càrrec l’han assumit els dos metges coordinadors que, en un termini transitori, exerciran les seves funcions. 

Molta pressió
“L’estructura dels torns i del servei continua sent la mateixa i, per això, encara no ha millorat l’assistència”, va comentar Gutiérrez. De fet, el mes de febrer ha estat dur per a aquest servei perquè també hi ha hagut un increment de pacients, sobretot d’esquiadors i gent gran: “Hi ha hagut molta pressió assistencial i molta càrrega per als treballadors”. 
Gutiérrez, com a metge, reconeix que és una situació difícil de solucionar en un termini curt, perquè l’ambient laboral encara no ha millorat. “És un procés complicat i llarg que requereix temps”, va afirmar. Tot i això, des de la direcció confien que les incorporacions que s’esperen, en tres o quatre mesos, suposin ja una millora “i a partir de l’estiu es veu que es podrà reorganitzar el servei”, va comentar el portaveu de la comissió d’Urgències. “Per desgràcia,  és un procés lent i s’ha d’esperar, però sabem que hi ha ànims i voluntat per part de la direcció de canviar i esperem que així sigui”, va comentar Gutiérrez.
Pel que fa al temps d’espera, Gutiérrez va manifestar que depèn molt del dia i de l’hora. “Ara  podem dir que no hi ha la durada d’espera que hi havia per Nadal, però el temps varia molt segons el moment”, va comentar. 
Per la seva banda, des de la direcció del SAAS van confirmar ahir que no es té cap queixa formal de pacients sobre la qualitat assistencial o el llarg temps d’espera del servei d’Urgències.

qualitat
servei d'Urgències
contractacions
millora
malgrat
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic