La Seu d’Urgell ha inaugurat aquest dissabte la senyalització de l’itinerari saludable de la capital alturgellenca, que té inici i final al parc olímpic del Segre i que consta d’un total de 2.750 metres, segons ha informat l’Ajuntament.

La inauguració d’aquest recorregut, que vol fomentar l’activitat física entre els urgellencs de totes les edats, ha anat a càrrec de l’alcalde, Albert Batalla;  del secretari general de l’Esport, Ivan Tibau, i de la directora de la Fundació Agrupació, Imma Playà, acompanyats pel director del Consell Català de l’Esport, Gerard Figueras; el representant territorial de l’Esport a Lleida, Josep Ramon Solsona; la regidora de Salut i Gent Gran de l’Ajuntament, Montserrat Bonet, i el gerent del parc del Segre, Francesc Ganyet, que han descobert el primer plafó de l’itinerari saludable, que està ubicat justament davant del canal d’aigües tranquil·les del parc i que dóna sortida al recorregut.
En aquest primer plafó d’inici de la ruta saludable hi ha la descripció del recorregut, que comença al parc del Segre, continua per la part dreta del canal d’aigües tranquil·les i passa per bona part del cinyell verd en direcció al parc de bombers, per seguir pel camí ral de Cerdanya fins a arribar a l’Ajuntament i seguir pel camí de Sota Palau per entrar de nou al parc del Segre i acabar al mateix punt on es comença l’itinerari.
En aquest plafó, els ciutadans també hi podran llegir un seguit de consells per a la realització de l’itinerari. A més a més, cada 500 metres del recorregut es troben sis plaques petites arran de terra que indiquen els metres que s’han recorregut des de l’inici de la ruta.
En la inauguració Batalla va voler agrair tant a la Generalitat de Catalunya com a la Fundació Agrupació que hagin pensat en la Seu per senyalitzar aquest itinerari saludable. “Això ajuda a donar més qualitat de vida als urgellencs”, va assegurar Batalla, que també va destacar que “la Seu és una ciutat que fa molt esport”. La capital de l’Alt Urgell disposa d’un total de 31 clubs esportius i, a més a més, hi ha unes 1.000 persones que fan algun tipus d’activitat física a través de les escoles esportives municipals.
Per la seva part, el secretari general de l’Esport, Ivan Tibau, va assenyalar que “tenim com a objectiu fer arribar al màxim de municipis una ruta saludable, ja que és molt important per al nostre país que la gent pugui fer esport”. Tibau va afegir que mitjançant la inauguració d’aquest recorregut saludable a la Seu d’Urgell, “el Govern de la Generalitat fa un pas més per acostar l’esport a persones de totes les edats”.
D’altra banda, la directora de la Fundació Agrupació, Imma Playà, va remarcar la importància que té la col·laboració entre administracions públiques i entitats privades per tirar endavant projectes conjuntament com és la senyalització d’aquest itinerari saludable a la Seu d’Ur­gell. “Si sumem esforços podem arribar a més gent perquè puguin tenir hàbits saludables i gaudeixin d’un envelliment actiu i saludable”, va dir.