Diari digital d'Andorra Bondia
El ministre de Turisme, Jordi Torres, en la presentació de la campanya de comunicació, aquest matí.
El ministre de Turisme, Jordi Torres, en la presentació de la campanya de comunicació, aquest matí.

La situació de la pandèmia rebaixa les expectatives per a la temporada d'hivern


Escrit per: 
M. P. A. / Foto: Govern d'Andorra

La situació actual de la pandèmia rebaixa les expectatives de cara a l'inici de la temporada d'hivern. Així ho ha manifestat aquest matí el director d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, durant la presentació de la campanya de comunicació que, de fet, avui es posa ja en marxa a Espanya i França.

La promoció d'Andorra com a destí turístic d'hivern comença amb "un cert optimisme", ha declarat, però en ser preguntat sobre si l'objectiu d'enguany és arribar a xifres de visitants d'abans de la pandèmia ha esta molt clar: "no hi ha un objectiu concret, és exagerat creure que s'arribarà a les xifres del 2019 a dia d'avui, si m'ho haguessin demanat fa dues setmanes hagués dit que aquest era l'objectiu però la situació ha canviat radicalment". En aquest sentit, ha recordat que "seria fàcil" fer una previsió amb "xifres astronòmiques", donat que l'hivern passat no hi va haver temporada "perquè estava tot bloquejat".  

Ara bé, la intenció és fer "una campanya molt completa i llarga" que en el cas d'Espanya i França s'allargarà fins al 30 de març i que vol arribar a 14 països. Enguany compta amb un pressupost de 3.890.000 euros, amb l'avantatge, ha recalcat Budzaku en diverses ocasions, que si no es pot activar no s'hauran de fer efectius els diners. Així ha recordar que l'any passat el pressupost era de tres milions, però només es van gastar 20.000 euros. També ha volgut explicar que s’ha preparat “amb molta il·lusió però també amb molt de respecte”, tot i que l'arribada de visitants "no depèn de la campanya, sinó d'un virus", ha matisat.

Per la seva banda, el ministre de Turisme, Jordi Torres, ha assenyalat que s'encara la temporada d'hivern "amb molt respecte vista la situació sanitària". En relació a això, ha aprofitat per defensar que el Govern ha pres les mesures sanitàries adequades per al moment actual i ha recordat que amb el passaport sanitari "donarem seguretat a la gent que ens visita i a la gent de país". "Andorra és un país segur i hem pogut fer un bon estiu, tot i així som molt prudents", ha afirmat el ministre, que ha volgut remarcar, però, que la campanya d'hivern s'ha preparat per tenir "el màxim d'afluència de gent". Això, sí, no ha volgut fer previsions de xifres de visitants però encara que les xifres fossin una mica inferiors a les del 2019 es donarien per satisfets, "però queda pendent de com evoluciona tot plegat".

Per publicitar l'obligatorietat del passaport Covid per accedir a certs establiments, Torres ha explicat que es començaran a fer càpsules informatives per explicar-ho, també es comunicarà als turoperadors, i al sector privat ja se'ls ha comunicat i ells, al seu torn, hauran de fer pedagogia de les mesures Covid. El ministre creu que a hores d'ara tothom està preparat i predisposat a esbrinar quines són les mesures sanitàries que s'apliquen a cada país i "penso que la gent arribarà aquí ben informada".

Preguntat sobre si el Govern té un pla B si la Covid posés molta pressió, el ministre ha respost que de moment el pla que tenen es va adaptant en funció de les circumstàncies i de la taxa d'incidència. "La vacunació a Andorra és alta i als països veïns, també i això pot donar més garanties que els turistes puguin venir", ha remarcat. Pel que fa a possibles restriccions en la mobilitat i sobre la possiblitat que estudia la UE de demanar tests per viatjar entre països davant la nova onada de Covi, ha assegurat que "s'estan fent tots els contactes diplomàtics a través de París i Madrid i sempre hi ha hagut un diàleg molt fluid; coneixen com treballem a Andorra i com hem procedit durant les diferents onades".

Vols a Madrid
Tant Torres com Budzaku s'han referit als vols regulars que connectaran l’aeroport d’Andorra-la Seu amb Madrid com una iniciativa que permetrà reforçar la promoció al mercat madrileny. Per Budzaku, més enllà del volum de turistes que puguin arribar, l’important és que s’obre “una via de comunicació que fins ara no teníem”, i més tenint en compte que Madrid és ara trending per una qüestió econòmica.

Un balanç d’estiu “satisfactori”, tot i la Covid

El balanç de la temporada d’estiu va ser “molt satisfactori”, tal com ha posat en relleu el ministre Torres. Així, es van superar els 980.000 turistes, una xifra que suposa un 26% més de turistes respecte de l’estiu del 2020. El volum de pernoctacions va registrar un increment del 29% entre juny i setembre, així es va passar dels 2,1 als 2,7 milions i l’augment de la pernoctació mitjana ha estat de 2,64 a 2,70 nits. L’impacte de l’arribada del Tour va suposar un èxit per promoure la destinació, amb una etapa que es va retransmetre a 190 països i que va tenir una audiència mitjana de 5,2 milions de teleespectadors, amb un pic de més de 7 milions. A més, l’Andorra Mountain Music va assolir una ocupació del 83,5 d’espectadors.

situació
pandèmia
expectitives
temporada d'hivern

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte