Diari digital d'Andorra Bondia
Turistes amb bosses de compres a l’eix central, diumenge passat.
Turistes amb bosses de compres a l’eix central, diumenge passat.

La UHA registra un 92,6% d’ocupació mitjana durant el pont del Pilar


Escrit per: 
M.P.A./ Foto: Facundo Santana

La Unió Hotelera d’Andorra (UHA) ha registrat una ocupació mitjana durant el pont del Pilar d’un 92,6%. Així, el dia que va tenir l’ocupació més alta va ser dissabte, amb un 97%, seguit de divendres, amb un 92%, i diumenge, amb un 89%. Des de la Unió Hotelera en fan un balanç positiu i consideren que les dades són “molt bones”, tot i les mesures imposades les darreres setmanes a bars i restaurants. Igualment, assenyalen que les previsions ja auguraven “que seria un bon pont”, ja que “és l’únic en el calendari abans de l’hivern”.

La UHA també ha facilitat les dades corresponents a l’ocupació definitiva obtinguda la setmana passada, amb una mitjana del 54,78%. Per parròquies, Ordino és la que aconsegueix una major ocupació, amb un 65%. En segon lloc se situa Escaldes-Engordany, amb un 61,77%, i en tercer, Andorra la Vella i Sant Julià de Lòria, que en sumen prop del 60%. La Massana va arribar al 46,72% i Encamp i Canillo al 39,8%. Pel que fa a la procedència dels clients, un 71% van ser espanyols; un 22%, francesos; i un 7%, d’altres nacionalitats.

Bones vendes, mala imatge
La presidenta de l’Associació de l’Eix Central, Sònia Yebra, va manifestar que els comerciants de la zona “estan contents” pel volum de vendes aconseguit durant el pont. Un pont que ha estat “positiu” des del punt de vista comercial. En contraposició, va reconèixer que la imatge de país que s’ha donat “no és la que ens hauria agradat transmetre”, i potser el turista no s’ha emportat una bona sensació per haver d’esmorzar al carrer a causa del tancament dels bars, sobretot. De tota manera, va destacar que a l’interior dels comerços es va controlar l’afluència i el compliment de les distàncies.
Precisament, la presidenta de l’Associació de Comerciants del Centre Històric, Anna Riberaygua, va incidir en aquesta mala imatge i la contradicció entre les noves mesures restrictives i les escenes d’aglomeracions, cues i massificació. Al seu parer, tot plegat “ens ha de fer reflexionar, perquè s’ha de ser molt rigorós”. “Hem de fer autocrítica”, va recalcar. Pel que fa a les vendes a les botigues del centre històric, l’afluència de visitants “ha repercutit poquet”, va concloure.

24.000 vehicles d’entrada
La “bona ocupació” d’aquest cap de setmana llarg es va traduir en un augment de la circulació de vehicles pel país. En concret, segons el director del departament de Mobilitat, Jaume Bonell, es va produir una entrada de 24.000 vehicles. Una xifra que va qualificar de “molt similar a la de l’any passat”. Aquesta afluència va donar alguns maldecaps als ciutadans, que van veure com els seus desplaçaments es van complicar. Sobretot dilluns, va reconèixer Bonell, perquè hi van confluir diversos factors. I és que quasi un terç d’aquests 24.000 vehicles, en concret 7.500, van  efectuar la sortida del Principat ja des de les 11.30 hores del matí. A això se li va afegir que dilluns era un dia feiner, amb la gent que havia d’anar a treballar i les escoles funcionant, la qual cosa va agreujar la situació a les carreteres. I encara, per acabar-ho de complicar, la nevada de primera hora al nord del país  va provocar que “la gent trigués més a sortir”. Segons Bonell, “corregir tot plegat i aconseguir que tots els vehicles sortissin ordenadament del país va ser tot un repte per a Mobilitat”.

Naturlàndia tanca el pont amb més visitants i facturació que l’any passat
Naturlàndia va cloure el pont del Pilar amb una afluència i facturació superior a la registrada els darrers anys. En concret, es van comptabilitzar 2.754 visitants que van realitzar alguna de les activitats disponibles, mentre que van ser 2.072 el 2019 i 2.521 el 2018. La facturació es va incrementar un 50% respecte del 2019, i un 37% respecte el 2018. L’augment de la despesa mitjana per client és una tendència que s’ha consolidat des de l’estiu, amb un increment del 25% respecte a l’any passat, dada que s’enfila fins al 32% durant aquestes jornades vacacionals. Els productes més sol·licitats van ser les entrades úniques (que inclouen totes les activitats del centre) i el parc d’animals. El restaurant, la Borda i el parc d’animals romanen oberts cada dia i els caps de setmana ho fan la resta d’activitats de les dues cotes. El centre tancarà la temporada d’estiu-tardor l’1 de novembre vinent.

UHA
ocupació
pont del pilar
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic