La Unió Hotelera també aposta per obrir Andorra Turisme als privats
La Unió Hotelera d’Andorra (UHA) comparteix l’aposta d’Autèntics Hotels d’Andorra (UHA) perquè Andorra Turisme incorpori el sector privat, tal com s’havia previst en un inici. El president de l’UHA, Carles Ramos, va afirmar que “veuríem positiva la participació de l’empresa privada” a la societat sempre “mirant cap al futur” i per poder donar “més empenta” al turisme, ja sigui amb l’elaboració d’un pla nacional de turisme o fent propostes.
Ramos va assenyalar que l’economia andorrana té tres potes (el sector bancari, el comerç i el turisme) però darrerament la banca i el comerç estan perdent terreny. Per això defensa que “cal plantejar cap on volem anar”, i en aquesta tasca considera que el sector privat “pot ser una ajuda”. Així, formar part d’Andorra Turisme permetria definir millor el camí que es vol seguir i s’oferiria als empresaris tenir més capacitat a l’hora d’exigir resultats i comprovar si aquests resultats són els desitjats. Autèntics Hotels va assenyalar fa unes setmanes que Andorra Turisme encara viu d’una subvenció cent per cent pública, tot i que es va crear amb la vocació que fos una societat público-privada i això la fa un organisme difícil de controlar. Per aquest motiu, AHA considera que cal analitzar la tasca que fa la societat i veure el potencial que pot tenir i que en aquests moments no s’està aprofitant.
Per altra banda, el president de la Unió Hotelera també es va referir al futur del Cirque du Soleil. Destaca que és un esdeveniment que funciona i que està implantat. Per això creu que es pot replantejar l’espectacle, el format i la comercialització, però defensa que no s’hauria d’esborrar de cop. Així, alerta que prescindir-ne és “arriscat” si no hi ha una alternativa, un fet que ara per ara és difícil, assenyala. Segons va explicar el president de l’UHA, sense el Cirque du Soleil es tornaria “als juliols de fa set anys”, en què l’ocupació als allotjaments turístics no arribava als nivells de la temporada baixa “però gairebé”. Tenint en compte que l’espectacle fa créixer l’ocupació durant aquest mes, Ramos assenyala que es podria veure com fer-lo evolucionar. Cal recordar que per Autèntics Hotels, el Cirque du Soleil ja forma part de la marca Andorra i destaca que porta gent.