Diari digital d'Andorra Bondia

La unitat de comerç registra en un mes 30 reclamacions i 33 consultes


Escrit per: 
Redacció

La unitat d’Inspecció i Comerç, que assumeix des del 15 de novembre les reclamacions derivades de la falta d’activitat de l’Associació de Consumidors i Usuaris (ACU), ha registrat fins al 22 de desembre 30 reclamacions i ha atès 33 consultes, segons han informat des de l’executiu.

D’aquesta manera, tal com destaca Xavier Granyó, de la unitat de Comerç i Inspecció del ministeri de Turisme, Comerç i Indústria, la situació és ara totalment diferent de la que es donava fa uns mesos, quan l’ACU encara estava en actiu, ja que les queixes es tramitaven allà i eren ells els qui feien de mediadors, i si la qüestió no se solucionava llavors hi intervenia el servei d’inspecció del Govern. Ara, però, des de l’executiu han de tramitar les reclamacions, fer la mediació i també la inspecció.

Fulls de reclamacions
Des de l’executiu exposen que amb l’objectiu de facilitar la tramesa d’informació per part de la ciutadania a la unitat d’Inspecció i Comerç, des del departament s’ha posat en marxa un full de reclamació de consum, que està disponible a la pàgina web de tràmits del Govern www.tramits.ad, així com a la futura web del departament de Comerç, que es posarà en marxa properament, tal com s’ha anunciat. Les reclamacions també es poden adreçar a la nova adreça electrònica: consum@govern.ad.
La mesura respon a l’increment del nombre de consultes i de reclamacions que ha registrat el Govern a conseqüència de la inactivitat de l’ACU. Actualment, les consultes i les reclamacions es formalitzen tant directament com via correu electrònic o mitjançant les oficines d’informació turística distribuïdes arreu de les set parròquies.
La unitat d’Inspecció i Comerç del ministeri de Turisme, Comerç i Indústria ha registrat, tal com s’ha exposat, 30 reclamacions entre el 15 de novembre i el 22 de desembre, de les quals 12 s’han solucionat, 2 no s’han acceptat i la resta es troben en tramitació.
En aquest període, a banda de les queixes registrades, el servei ha rebut telefònicament, electrònicament o mitjançant una visita presencial 33 consultes, que no han derivat en una reclamació escrita.
Totes les demandes que s’han rebut, tal com ha exposat Granyó, s’estan avaluant ara i d’aquí a uns quants dies s’informarà de quants expedients s’han acabat obrint arran d’aquestes queixes i quins són sectors a què fan referència.
Cal posar en relleu que la unitat d’Inspecció i Comerç també està tractant algunes antigues reclamacions trameses al Govern per l’ACU, que tenien pendents en el moment del tancament.
Per oferir un millor servei en la gestió de les reclamacions, el Govern també està treballant per tancar una col·laboració amb l’Agència Catalana del Consum per atendre recíprocament les possibles queixes. D’aquesta manera, Granyó explica que ja fa temps que hi ha un contacte directe entre aquesta agència i l’executiu i que ara s’avalua que l’agència pugui atendre les demandes dels consumidors catalans sobre comerços andorrans i a la inversa.
Un dels aspectes, però, que caldrà tenir en compte és que la llei de protecció del consumidor no és igual a Andorra i a Catalunya, tot i que el representant de comerç exposa que la base és la mateixa.

Actualització de la llei
Granyó remarca, però, que la llei andorrana ha quedat “obsoleta”. En aquest cas, considera que la col·laboració amb l’Agència Catalana del Consum també pot servir perquè hi hagi una cooperació dels experts d’aquesta entitat per adaptar o tornar a redactar aquesta norma i també en altres aspectes, com ara formació.
En aquest sentit, Granyó recorda l’extensa trajectòria de l’agència del consum a Catalunya i la protecció que existeix dels drets del consumidor. De fet, la seva experiència pot ser molt interessant per a Andorra, ja que, tal com exposa, la llei catalana és “molt precisa i segura”, així que dóna moltes garanties als consumidors.

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte